Powszechnie panująca opinia o Facebooku jako znakomitym źródle pozyskiwania nowych Klientów oraz Partnerów biznesowych wcale się nie myli. To medium społecznościowe przynosi milionowe zyski wielkim firmom ale również i zwykłym, pojedynczym przedsiębiorcom. Dzięki niemu możesz promować swoje produkty na wiele sposobów, budować wizerunek w sieci i zdobywać szerokie grono fanów, którzy w późniejszym czasie mogą przekształcić się na potencjalnych Klientów. Żeby jednak móc w pełni wykorzystać potencjał Facebooka trzeba wiedzieć jakie działania podejmować by zachęcić do siebie interesującą grupę docelową.

Jak to zrobić??

Bądź aktywny. Tylko takie czynności zagwarantują Ci sukces. Codziennie wstawiaj swoje przemyślenia na tablicę. Informacje, które postujesz muszą być ściśle związane z Twoją branżą. Pokazujesz siebie jako eksperta, opisujesz metody, które działają u Ciebie, jak się motywujesz, jak budujesz relacje itp.

Zasada jest prosta. Publikujesz 4 – 5 postów motywacyjno – refleksyjnych oraz 1 post sprzedażowy. Nie powinna być to jednak sprzedaż bezpośrednia ale poprzez pokazanie efektu. Kieruj czytelników na stronę przechwytującą bądź na priv.

Kolejna sprawa to prężne udzielanie się na innych profilach, również konkurencji. Interesuj się tym, co dzieje się w branży. Lajkuj, komentuj, udostępniaj wpisy. Oczywiście skupiaj się tylko na treściach, o których masz pojęcie. Nie komentuj również wszystkiego na raz, odpowiednio dozuj informacje i używaj branżowego języka. Bardzo ważna jest kwestia nawiązywania dialogu. Musisz nauczyć się, że w marketingu internetowym należy rozpoczynać jak najwięcej partnerstw. Interakcje, zadawanie pytań, wspólne warsztaty itp.

Dzięki temu odniesiesz sukces, a potencjalnych partnerów do biznesu znajdziesz właśnie na Facebooku.

14171913_10205318373718776_686570991_nCodziennie staraj się zapraszać nowe osoby do swojego grona znajomych ( przynajmniej 5 osób dziennie). Oczywiście nie mogą być to przypadkowe osoby tylko takie, które ściśle wiążą się z branżą, w której pracujesz. Dlatego wcześniej dla pewności zerknij na ich tablicę i sprawdź czym zajmują się na co dzień. Przed zaproszeniem nawiąż relacje. Odnieś się do profilu tej osoby, zwróć uwagę na ciekawe aspekty jej pracy, zapytaj czy chciałaby dołączyć do grona Twoich znajomych i nawiązać bliższą współpracę zawodową. Nie chodzi o to, by od razu przechodzić do kwestii biznesowych. Ona przyjdzie z czasem. Na początku skup się aby wejść z tą osobą w interakcję.

Zwracaj również uwagę na grupy facebookowe. Tak kryje się wielu potencjalnych Partnerów oraz Klientów. Nie polecam bezpośredniego zamieszczania ogłoszeń z ofertą – takie działania nie przynoszą bowiem pożądanych efektów. Skup się przede wszystkim znowu na nawiązaniu relacji z uczestnikami grup dyskusyjnych. W pierwszej kolejności sprawdź ich profil prywatny, a następnie polub ogłoszenie, dodaj komentarz, który pokaże Twoje zaciekawienie. Później możesz już swobodnie nawiązać rozmowę. Podziel się z nią swoimi sposobami na prowadzenie biznesu, a zobaczysz, że w zamian otrzymasz takie same informacje.

 

Najlepszą formą rekrutacji, zdobywania Partnerów i Klientów na portalach społecznościowych jest dialog oraz interakcje. Nigdy nie skupiaj się wyłącznie na sprzedaży i wrzucaniu ogłoszeń biznesowych. Działania długofalowe są zdecydowanie bardziej efektywne ale równocześnie zajmują więcej czasu. Wszystko jednak przekłada się na Twój wizerunek w sieci więc czasem warto się pomęczyć.

Artur WiktorSpecjalnie dla Ciebie przygotowałem gotowy plan działania, który możesz wdrożyć natychmiast. Dzięki niemu zbudujesz konkretny wizerunek eksperta i pozyskasz nowych obserwujących Twoje działania, co przyczyni się do zwiększenia Twoich dochodów. Kliknij Tutaj>

Autorem wpisu jest Artur Wiktor

 

 

 

 

Podziel się