Kiedy myślisz o szybkim przekazaniu danych teleadresowych swoich lub firmy, w której pracujesz, w pierwszej kolejności sięgasz po wizytownik. Dobrze zaprojektowana wizytówka może doskonale wpłynąć na Twój wizerunek biznesowy oraz ułatwić pozyskiwanie nowych kontrahentów. Poznaj jej funkcje i dowiedz się, jak ją zaprojektować.

Wygląd i znaczenie

Pierwsze kartony wizytowe zarezerwowane były dla bogaczy i osób wysoko urodzonych, a zatem nie miały nic wspólnego ze współczesną, biznesową formą. Ich produkcja była droga, ponieważ wszystkie były robione ręcznie. Można powiedzieć, że nierzadko stanowiły małe dzieła sztuki, które mówiły o tym, kim jest dana osoba. Miały również większy format. Wraz z rozwojem druku i fotografii można było nawet wykonać profesjonalny portret w zakładzie fotograficznym, umieścić go na drugiej stronie kartonika i produkować swoje karty wizytowe w masowych ilościach. Wraz z upływem czasu zmienił się jednak format wizytówki oraz jej zawartość.

Dobry projekt to podstawa

Współcześnie powinieneś zadbać o to, by umieścić na wizytówce podstawowe dane teleadresowe firmy w jakiej pracujesz oraz Twoje imię i nazwisko, a także stanowisko, które zajmujesz. Tworząc własny projekt wizytówki, musisz pamiętać, że powinien być czytelny. Wyróżnij najważniejsze informacje, m.in. profil działalności firmy i jej największą zaletę lub cel. Nie umieszczaj na wizytówce zbyt dużo tekstu, lecz skup się na tym, co możesz zaoferować klientowi. Gdy połączysz to z ciekawą grafiką i logo firmy, to ta mała forma reklamowa może sprawić, że pozyskasz nowych kontrahentów.

Twój projekt musi być jednak spójny z profilem działalności jaką wykonujesz. Przykładowo, będąc artystą możesz sobie pozwolić feerię barw. Natomiast pracując w banku, postaw na minimalizm. Jeśli nie masz pomysłu na projekt, zleć wykonanie koncepcji profesjonalistom.

Bądź oryginalny

Twoja wizytówka może się wyróżniać na wiele sposobów, na przykład dzięki nietypowemu materiałowi, z którego będzie wykonana. Najczęściej stosuje się papier kredowy. Ty wybierz ten z ciekawą fakturą albo satynowym połyskiem. Choć takie rozwiązanie może okazać się droższe, warto zapłacić za nią wyższą cenę, jeśli idzie w parze z atrakcyjnym wyglądem.

Dobrym pomysłem może też być zamieszczenie kodu QR, który prowadzi do Twojego portfolio lub strony firmy. Dzięki technologii precyzyjnego cięcia papieru laserem, możesz też pozwolić sobie na ażurowe zdobienia. Taka wizytówka z pewnością zostanie zauważona.

Postaraj się, by wizytówka była wykonana z dobrej jakości materiałów. Spójrz na jej zakup, jak na inwestycję, ponieważ ona reprezentuje zarówno Ciebie, jak i Twoją firmę. Korzystanie z dobrze zaprojektowanego biletu wizytowego wspomoże kreowanie Twojego wizerunku w oczach potencjalnego partnera. Ciekawy projekt, wysoka jakość druku i kreatywna forma sprawią, że zostaniesz zapamiętany, a Twoje dane nie wylądują w koszu na śmieci. Ten mały kawałek papieru może sprawić, że pozyskiwanie kontrahentów stanie się łatwiejsze.

Podziel się