Startujesz z biznesem, masz wielkie plany, ale nie masz za bardzo koncepcji od czego zacząć.
Z drugiej strony być może działasz już sporo w branży i masz wypracowaną pozycję. Śpisz spokojnie bo wierzysz, że nie masz się o co martwić. Przecież nikt młody nie wejdzie w rynek tak hucznie, aby w rok zrobić tyle, co Ty w 10 lat.
Fakt jest taki, że jest to trudne, ale i wykonalne.
Dzisiaj Ci to udowodnię.
Jeżeli chcesz dokonać więcej w 6 miesięcy, niż konkurencja w 10 lat, to musisz mieć te elementy, które decydują o sukcesie biznesu w pierwszej kolejności.
A jest to:
Strategia Biznesowa
Lepsza strategia biznesowa pozwala wygrać. Kropka. Często nie potrzebni są nawet super zaangażowani ludzie i ich ponadprzeciętna wiedza.
Wszystko zaczyna się od modelu biznesowego. On jest najważniejszy.
Jeżeli Twój sposób prowadzenia biznesu jest lepszy, niż u konkurencji, wtedy automatycznie przebijesz ich. Potrzebny jest wtedy tylko czas. Nic więcej.
Na swoim przykładzie mogę Ci pokazać jak w ciągu 6 miesięcy zrobiłem więcej niż 99% moich konkurentów w kilka lat, a może nawet i w 10 lat.
Na początku 2016 roku postanowiłem rozpocząć nowy biznes. Oto efekty:
Nie jest to przypadek. Takich projektów internetowych obecnie prowadzę sporo. Mam 4 swoje projekty. Dodatkowo prowadzę dziesiątki biznesów swoich klientów.
Mało tego, gdy czytasz ten artykuł ten wynik jest mocno nieaktualny. Biznes pewnie poszybował.
Jak to możliwe? Mam dobry model biznesowy i ludzie wręcz sami się zgłaszają.
Tak naprawdę, to nie do końca dzieje się to „samo z siebie”. Na początku musiałem stworzyć biznes w oparciu o gotowy plan, którym podzielę się z Tobą w tym artykule.
To co otrzymasz, to gotowa formuła, która sprawdza się w biznesach stacjonarnych i Internetowych. Stosują ją takie marki jak Apple, Sony, Micorsoft, Samsung, Mercedes, BMW, a nawet Biedronka. Wymieniać można by dużo.
SYSTEM BIZNESOWY
Każdy dobry biznes, to coś więcej niż produkt. To również coś więcej niż kilka produktów. To również odpowiedni sposób zaangażowania klienta w cały proces kupowania.
Mam sprawdzoną metodę, dzięki której uruchamiałem z sukcesem biznesy Internetowe i Stacjonarne.
Składa się ona z 7 Elementów:
1. Dopasować produkt do rynku
2. Wybrać źródło ruchu
3. Stworzyć odpowiednie przynęty i zachęcić do zapisu
4. Zaproponować produkt w cenie kawy
5. Przedstawić ofertę głównego produktu
6. Mieć ofertę ekskluzywną
7. Zbudować ścieżkę powrotu klienta
W praktyce wygląda to tak:
KROK 1: Dopasuj produkt do rynku
Biznes wcale nie musi być skomplikowany. Tak naprawdę im prostszy produkt i bardziej masowy tym lepiej.
Cena też nie jest taka istotna. To, co zauważyłem z własnego doświadczenia to fakt, że ludzie tak samo chętnie kupią dom za 500 000 zł jak laptopa za 5 000 zł.
Faktem jest, że zarówno jedno jak i drugie jest bardzo potrzebne.
KROK 2: Wybrać źródło ruchu
Źródeł ruchu jest naprawdę wiele.
Może to być Youtube, Facebook, AdWords jak i wiele innych sieci reklamowych.
Mogą to być crossy, polecenia, współprace i partnerstwo JV.
Co dokładnie oznaczają te frazy? Rozwijam to w darmowym poradniku, który możesz pobrać na stronie:
Ze swojej strony polecam Ci zacząć od Facebooka. To najłatwiejsza do nauczenia i prowadzenia kampanii reklamowych platforma.
Szczególnie jeżeli jesteś poczatkujący warto, abyś zaczął właśnie od tego.
KROK 3: Stworzyć odpowiednie przynęty i zachęcić do zapisu
Idealnym przykładem przynęty jest darmowy poradnik, do którego link przedstawiłem powyżej.
Przynęta, to nic innego, jak darmowa wartość, którą dajesz dla swoich potencjalnych klientów.
Ty czytasz ten artykuł i być może zostaniesz moim klientem. Wiadomo jednak, że zanim to się stanie chciałbyś wiedzieć, czy potrafię rozwiązać Twoje problemy.
Przynęta, to nic innego, jak rozwiązanie problemu swojego potencjalnego klienta za darmo. W mojej przynęcie uczę Jak Zbudować Dochodowy Biznes Internetowy w 90 Dni.
Podaję nie tylko gotową formułę, a dodatkowo przykłady i dowody z mojego biznesu.
Przynęta musi być ciekawa i wartościowa. Wtedy dana osoba w zamian za rozwiązanie problemu zostawia do siebie kontakt.
Kiedy masz kontakt do danej osoby, możesz nawiązać z nią relację.
KROK 4: Zaproponować produkt w cenie kawy
Każdy, kto prowadzi biznes wie, że to kosztuje. Dlatego, chcesz jak najszybciej odzyskać pieniądze wydane na kampanię reklamową.
Jest na to sposób. Zaraz po dokonaniu zapisu na przynętę, zaoferuj ludziom produkt w cenie kawy. Np. za 17 zł lub 27 zł.
Dlaczego? Ponieważ minimum 10% do 20% osób, już na starcie chce więcej. To osoby najbardziej zaangażowane, które chętnie zapłacą tak niewielką kwotę za dodatkowe informacje.
Dobrze zbudowana oferta, może refinansować nawet 80% do 100% środków wydanych na reklamę już w pierwsze 24 godziny.
KROK 5: Przedstawić ofertę głównego produktu
Osoby, które zapiszą się po darmową przynętę, są to osoby, które szukają konkretnych rozwiązań. W moim przypadku darmowy poradnik pobiorą osoby, które chcą rozwijać swój biznes w Internecie.
Z racji tego wiem, że część z tych osób (3% – 10%) to osoby, które szukają kompleksowych rozwiązań.
Dlatego, dla takich osób przygotowuję ofertę produktu rozbudowanego i kompleksowego. Produktu, który można metodą kopiuj-wklej zastosować w swoim biznesie i mieć efekty.
U mnie taki produkt główny to Smart Marketing Elite. To ponad 22 godziny nagrań o tym jak zbudować biznes Internetowy. Dodatkowo, to ponad 100 praktycznych zadań, które pozwolą danej osobie zrobić biznes taki sam jak mój.
Co ważniejsze, to działa! Co miesiąc dochodzą nowe osoby, a mój biznes rośnie. Zyski też.
KROK 6: Mieć ofertę ekskluzywną
Pośród Twoich klientów znajdą się osoby, które nie są za bardzo zainteresowane drobnymi produktami. One chcą od razu MAKSA.
Czyli kupują najbardziej wypasione pakiety i formy prowadzenia jakie masz.
Dlatego przygotuj sobie ofertę ekskluzywną. W moim przypadku mam dwie takie oferty. Jednak kosztuje 12 300 zł miesięcznie. Druga kosztuje 57 000 zł.
Jak myślisz czy są osoby, które to kupują?
Powiem Ci, że tak. Są osoby, które za to płacą. W pierwszym przypadku mam limit 5 osób. Na pakiet za 57 000 zł biorę tylko jedną osobę.
To ekskluzywne oferty, które są dostępne tylko dla „wtajemniczonych”. Mało tego, zawsze mam klientów na tych pakietach.
W ciągu roku takich osób będzie niewiele. Ale Ty również nie potrzebujesz 100 osób. Wystarczy 5-10 osób i już uzbiera się z tego ładna sumka.
Koniecznie przygotuj ofertę ekskluzywną, nawet jak w siebie nie wierzysz. Nawet jak nie wierzysz, że ktoś to kupi. Po prostu zrób tą ofertę i niech ludzie zdecydują. A uwierz mi, zdziwisz się.
KROK 7: Zbudować ścieżkę powrotu klienta
W dobie tak dużej ilości informacji z jakimi mierzymy się każdego dnia, jedno mogę Ci obiecać – ludzie nie będą czytać wiadomości od Ciebie.
Każdego dnia dostajemy dziesiątki, a może i setki emaili.
Zapisujemy się na ogromną ilość Fanpag’y.
Obserwujemy dziesiątki kanałów na YouTube.
Dlatego musisz mieć świadomość, że klienci będą regularnie zapominali o Tobie.
Dlatego musisz umożliwić im tak zwaną „Ścieżkę powrotu klienta”.
Zrobisz to, dzięki dziedzinie o nazwie Remarketing. Jeżeli nie wiesz, co to jest, warto abyś zainteresował się tym tematem. To obszerna dziedzina marketingu, ale bardzo skuteczna.
Więcej o tym dowiesz się w darmowym raporcie:
Jeżeli dotarłeś do tego miejsca, to istnieje duża szansa, że interesuje Cię temat budowania dochodowego biznesu w Internecie. W powyższym raporcie rozwijam ten temat i omawiam bardziej szczegółowo wszystkie poszczególne elementy.
Jeżeli chcesz rozwinąć swoją wiedzę zapoznaj się z tym poradnikiem. Zobacz też, jak w praktyce działa wszystko to, o czym powiedziałem w artykule.
Zachęcam Cię również do odwiedzenia strony DawidBaginski.com i obserwowania mojego projektu. Jestem przekonany, że wiele się nauczysz.
Dziękuję również Wojtkowi, za możliwość podzielenia się swoją wiedzą z wami.
Zasługujesz na więcej,
Dawid Bagiński
AS Marketingu i Biznesu
www.DawidBaginski.com
Najnowsze Komentarze