Zastosowanie kompleksowego oprogramowania marketingowego pozwala w wielu obszarach zautomatyzować pracę i działać o wiele skuteczniej.

Automatyzacja marketingu – co to takiego?

Automatyzacja marketingu oznacza prowadzenie działań z zakresu marketingu za pomocą specjalistycznych narzędzi. Ich zadaniem jest usprawnienie procesów dotyczących marketingu i sprzedaży. Systemy do marketing automation, oparte na sztucznej inteligencji, gromadzą szczegółowe dane na temat potencjalnych klientów.

To pozwala kierować do określonych osób precyzyjnie dopasowane komunikaty. Personalizacja prowadzi do lepszych rezultatów z działań marketingowo-sprzedażowych.

Dlaczego warto postawić na automatyzację marketingu?

Wdrożenie zintegrowanego narzędzia do automatyzacji pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas, jaki do tej pory przeznaczany był na powtarzalne czynności. Raz zaimplementowane, zautomatyzowane kampanie wystarczy nadzorować i – w razie potrzeby – optymalizować.

Specjalistyczne oprogramowanie pozwala na prowadzenie różnego rodzaju testów, które pomagają odkrywać najbardziej efektywne działania marketingowo-sprzedażowe. Ponadto, spersonalizowane treści pozwalają skutecznie wpływać na wzrost atrybucji i retencji. Możliwość mierzenia rezultatów działań prowadzonych w wielu kanałach pozwala też optymalizować koszty kampanii marketingowo-sprzedażowych.

Jakie narzędzie wybrać do automatyzacji marketingu?

Na rynku dostępnych jest całe mnóstwo narzędzi do automatyzacji marketingu. Jedne z nich są bardziej zaawansowane i wymagają posiadania specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności. Inne są przystępne w obsłudze nawet dla początkujących osób, które chcą efektywniej prowadzić działania z zakresu marketingu w swojej firmie.

Na początku swojej przygody z marketing automation, warto postawić na HubSpot. To nowoczesne oprogramowanie marketingowe posiada szereg funkcji związanych m.in. z e-mail marketingiem, SEO, CMS, live chatami, monitoringiem mediów społecznościowych i kampanii reklamowych w nich prowadzonych, tworzeniem i optymalizacją contentu.

Dodatkowo oferuje również darmowy CRM oraz możliwość dostosowywania treści landing pages do konkretnego użytkownika, który trafia na stronę. HubSpot pozwala zintegrować wszystkie działania marketingowe w ramach jednego przejrzystego i łatwego w obsłudze oprogramowania. Dzięki temu możesz skutecznie i efektywnie zarządzać swoją pracą z pogranicza marketingu i sprzedaży.

 

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się