Gadżety reklamowe kojarzą nam się z rzeczami, które dostajemy przy okazji zakupów i kontaktów biznesowych, a potem zaśmiecają nasze mieszkanie. Smycz do kluczy z logo, breloczki, opaski na rękę, kolejny długopis czy czapka z daszkiem, której nigdy nie założymy.

Większość z nich prędzej czy później wyląduje w koszu, przyczyniając się do zanieczyszczenia naszej planety. Czy jest możliwe, żeby gadżety reklamowe były przyjazne środowisku?

Wybieraj polskich producentów

Bardzo ważne jest wybranie producenta naszych gadżetów reklamowych. Aby były przyjazne środowisku, nie mogą być wyprodukowane po najniższych możliwych kosztach. Zwróć uwagę na to, czy zamawiasz u polskiego producenta, a także czy produkcja przebiegała w sposób etyczny. Klienci na pewno to zauważą i docenią!

Zrezygnuj z plastiku

Największym problemem jest fala zalewającego nas plastiku. Używamy go raptem od 100 lat, a na masową skalę jeszcze krócej, tymczasem na oceanie zdążyły wykształcić się już całe wyspy z plastikowych śmieci. Podstawową zasadą sprawiającą, że gadżet reklamowy jest przyjazny środowisku, jest rezygnacja z tworzyw sztucznych na rzecz naturalnych produktów. Skład ma znaczenie. Wybieraj artykuły ze 100% bawełny, z lnu, bambusa, drewna czy łupin kokosa, a natura będzie ci wdzięczna.

Nie tylko nie zaśmieca, ale także pomaga chronić środowisko

Ciekawym produktem, który może stać się naszą reklamą, który będzie naszą wizytówką, są woreczki na owoce i warzywa. Zabieranie ze sobą woreczków do sklepu, by nie używać jednorazowych foliówek, jest podstawą ruchu zero waste. Jeśli wybierzesz ten gadżet, twoje logo na pewno przewinie się przez wiele marketów. Woreczki pomieszczą nie tylko warzywa i owoce, ale także orzechy, makaron na wagę czy pieczywo. Zwróć jednak uwagę czy produkt, który wybrałeś, posiada certyfikat pozwalający na kontakt z żywnością.

Tak samo przydatne i wspomagające nurt dobrych zmian będą bawełniane torby na zakupy albo torby na butelki.

Zasada przydatności

Przede wszystkim nie szkodzi środowisku to, co jest funkcjonalne, wielokrotnego użytku. Na swoją reklamę wybierz produkt, który może być często wykorzystany. Bawełniana torba na zakupy z logo twojej firmy będzie bardziej przyjazna środowisku niż notesik z karteczkami samoprzylepnymi. Częściej wykorzystany gadżet reklamowy to skuteczniejsza reklama twojej firmy. Im częściej klient poczuje potrzebę użycia danego gadżetu, tym częściej przypomni sobie o was i waszej ofercie. 

Jakość ponad ceną

Na pewno nie będzie przyjazne środowisku coś, co się zaraz rozpadnie, połamie lub zużyje i będzie to trzeba wyrzucić. Produkt lepszej jakości, od wiarygodnego producenta, posłuży dłużej, niosąc na sobie twoją reklamę wiele lat. Nawet gdy wybierzemy na nasz gadżet z pozoru ekologiczne kredki w drewnianych osłonkach i pudełku wykonanym z makulatury – jeśli będą słabej jakości nikt nie będzie ich używać i prędzej czy później trafią do kosza. Lepiej zainwestować trochę więcej i sprawić, że nasza reklama przetrwa długo i będąc cały czas w użyciu nie zaszkodzi środowisku. Na szczęście mamy wybór i możemy wybrać dobre jakościowo produkty.

Gadżety reklamowe mogą być przyjazne środowisku, ale niestety bardzo często nie są. Na szczęście coraz większej ilości firm zależy na etycznej reklamie i decydują się sięgnąć po ekologiczne produkty produkowane w Polsce.

 

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się