Dla każdego przedsiębiorcy, który rozwija swoją działalność w świecie wirtualnych zakupów, hasło Amazon to przepustka do światowego rynku zbytu – i brzmi jak przepustka do świetlanej przyszłości.

Tak rzeczywiście jest: bo firmy, które wystawiają swoje produkty na tym portalu, mogą dotrzeć do ponad 300 milionów konsumentów, mieszkających w ponad 180 krajach.

Te liczby mogą bardzo skutecznie zachęcić do tego, żeby wkroczyć tutaj ze swoją firmą i liczyć na coraz wyższe obroty sprzedaży. Ale czy to rzeczywiście jest aż tak proste?

Sprzedaż Amazon: na co uważać?

Każdy, kto planuje z pomocą portalu Amazon rozwinąć skrzydła i liczy na błyskawiczny, wręcz automatyczny sukces, musi powściągnąć naiwny entuzjazm i uświadomić sobie, jakie reguły rządzą właśnie tą platformą sprzedażową.

Trzeba pamiętać, że każdy sukces to efekt uważnych przygotowań, wytrwałych inwestycji i wytężonej pracy. Samo konto skonfigurowane w ramach Amazon to oczywiście doskonały początek, ale sukces nie nadejdzie sam, a są i pewne okoliczności, które mogą mu stanąć na przeszkodzie.

Planując zadomowić się na portalu Amazon, dobrze więc pamiętać o tym, że:

  • Sama nazwa marki nie przyciągnie nowych klientów, bo jeszcze niczego im nie mówi. Świetne wyniki sprzedaży na polskim rynku to dobre zaplecze, ale zagranicznym klientom trzeba się przedstawić od podstaw i na nowo zbudować renomę swojego znaku firmowego – dbając o bardzo dobre zaprezentowanie swoich produktów i o zaproponowanie konkurencyjnych cen.
  • Wycenienie towarów może nie być łatwe – ale warto zacząć od niższego pułapu i podwyższać go później, wraz z rosnącą liczbą zadowolonych klientów.
  • Zaniedbując dokładne opisywanie produktów, traci się szansę na dotarcie do nowych nabywców. Internauci, którzy przeglądają Amazon, zatrzymują się przy ofertach, które są ciekawie i wyczerpująco przedstawione. Dobry opis to połowa sukcesu w świecie e-zakupów.
  • Koniecznie trzeba zmienić przyzwyczajenia, związane z ocenianiem wyników sklepu. Działając w Polsce, można przywyknąć do zwracania uwagi na to, co mówią wskaźniki na portalach albo w sieci Google. Sprzedając za pośrednictwem Amazon, trzeba zaprzyjaźnić się z kampaniami ACOS i nauczyć się wyciągać wnioski z tego, co mówią te wyniki.

Planując podbić serca zagranicznych e-klientów, dobrze na samym początku uzbroić się w cierpliwość i przygotować się na wytrwałą, rzetelną pracę. Jak szacują specjaliści, żeby dać się dobrze poznać nowemu gronu konsumentów, temu które zagląda na Amazon i w tej wyszukiwarce szuka odpowiedzi na swoje potrzeby, trzeba poświęcić przynajmniej pół roku.

Bardzo możliwe, że w tym czasie konieczne będzie zainwestowanie w te ambitne plany, ale jeśli wszystko pójdzie dobrze, wkrótce zyski zaczną się zwiększać, a cały wysiłek się opłaci. Właściciele niedużych firm, które w Polsce nie osiągnęły imponujących obrotów, nie muszą wcale czuć się onieśmieleni – tryb działania portalu Amazon sprawia, że absolutnie każda marka jest w stanie wypracować sobie bardzo dobrą pozycję wśród klientów. Na tym gruncie każdy zaczyna od nowa.

Artykuł powstał we współpracy z ErpBox.

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się