Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały, lokalny biznes, czy jesteś dyrektorem lub pracownikiem ogromnej korporacji, na pewno zdajesz sobie sprawę z wagi widoczności nie tylko w realu, ale również w internecie. Pierwszym źródłem wiedzy konsumenta o danym przedsiębiorstwie jest obecnie internet.

Prawie każdy zaczyna poszukiwanie informacji od wykonania researchu w Internecie. Już na tym etapie powinno Tobie zależeć, aby właśnie to Twój biznes wyróżnił się na tle konkurencji. W tym celu warto poświęcić chwilę uwagi wizytówkom Google’a i dowiedzieć się czym jest pozycjonowanie w Mapach Google.

Dowiedz się jak podjęcie określonych działań, pozwoli Tobie zwiększyć widoczność małej, średniej lub dużej firmy w Internecie. Zobacz koniecznie!

Czym jest pozycjonowanie w Mapach Google?

Pozycjonowanie w Mapach Google nie różni się niczym od pielęgnowania profilu w social media. Tak jak regularnie aktualizujesz firmowe dane na Facebooku, Instagramie czy Linkedin, tak samo warto robić to na bieżąco w wizytówkach Google.

Dzięki pozycjonowaniu w Mapach Google, Twoja firma trafi na najwyższe pozycje w wyszukiwarce, a przez to klienci będą mogli Cię szybko i sprawnie odnaleźć w sieci.

Pozycjonowanie w Mapach Google jest ważne zarówno dla dużych firm, jak i małych lokalnych przedsiębiorstw, chociaż dla tych drugich jest tak naprawdę kluczowe. W dobie nieograniczonego internetu, kiedy użytkownik może w każdej chwili połączyć się z siecią i wyszukać usługi w pobliżu siebie, powinno Tobie szczególnie zależeć, żeby ze swoją usługą dotrzeć właśnie do takiego zagubionego klienta.

Jak wygląda pozycjonowanie w Mapach Google?

Decydując się na wdrożenie strategii pozycjonowania w mapach Google, musisz się uzbroić w cierpliwość. Efekty nie będą widoczne od razu, jednak jeśli cały proces zostanie przeprowadzony prawidłowo będą długotrwałe.

Po pierwsze, zadbaj o odpowiedni tytuł wizytówki z nazwą Twojej firmy.  W tytule oprócz nazwy firmy, powinien być również zawarty rodzaj działalności, czyli słowo kluczowe, które wpisują użytkownicy, szukając danej usługi.

Po drugie, Oprócz głównej kategorii, którą wybierasz podczas konfiguracji wizytówki w Google Moja Firma, warto również dodać kategorie dodatkowe, dzięki którym klienci łatwiej do Ciebie trafią z określoną potrzebą.

Po trzecie, w pozycjonowaniu w mapach Google ważne są bieżące działania, dlatego  potraktuj swoją wizytówkę jak profil w social media, który aktualizujesz cały czas. Pamiętaj, aby umieszczać prawdziwe i aktualne zdjęcia Twojej firmy i na bieżąco wprowadzać wszelkie zmiany, np. godzin otwarcia.

Po czwarte, dodaj do wizytówki adres swojej domeny, tak aby ułatwić potencjalnemu klientowi pogłębiony research w sieci o Twojej działalności.

Jeśli czujesz, że temat pozycjonowania w Mapach Google i pozycjonowania w ogóle nie należy do Twoich mocnych stron – nic straconego. Warto oddać się w ręce profesjonalistów z Anchor Team: anchor.team, którzy rzeczowo pomogą Ci wypromować Twój biznes w internecie.

Dzięki ich wskazówkom i działaniom już niebawem Twoja firma znajdzie się w TOP3 w wynikach wyszukiwania Google Maps. Nie czekaj z podjęciem decyzji – Twoi klienci również nie będą czekać! Już dziś zwiększ wyświetlanie swojej wizytówki dzięki pozycjonowaniu w Mapach Google nawet o kilkaset procent!

Podziel się