Wybór odpowiedniej reklamy i kanałów dotarcia do klienta to klucz do osiągnięcia sukcesu w marketingu internetowym. Przedsiębiorcy czytający na temat promocji własnej marki mogą poczuć się zagubieni w gąszczu dziesiątek artykułów na ten temat. Dlatego warto wiedzieć, czy różnią się te dwa typy promocji w sieci i co jest najlepsze na początek.

Wiele zależy od branży. W przypadku sklepów, czy punków usługowych, bardzo dobrym rozwiązaniem jest połączenie pozycjonowania z kampanią Google Ads. Przynieść to może bardzo dobre efekty i jednocześnie ugruntować pozycję lidera.

Czym różni się pozycjonowanie od Google Ads?

Google Ads nie jest elementem pozycjonowania ani nie jest z nim tożsame. To bardzo ważna informacja, którą warto już na początku sobie przyswoić. Oba rozwiązania pozwalają na wyświetlenie strony wysoko w wynikach wyszukiwania, jednak sposób „dotarcia na szczyt” jest zgoła odmienny.

Główne różnice polegają na tym, że pozycjonowanie to bardzo złożony i długotrwały proces, na który wpływają także inne, nie zawsze zależne od nas czynniki. Natomiast Google Ads, to forma płatnej reklamy, w której możemy wykupić obecność w reklamowym miejscu wyników wyszukiwania Google, czyli na samej górze strony, tuż przed organicznymi wynikami, bądź na dole pierwszej strony, tuż pod nimi. Umiejscowienie zależy od popularności i konkurencyjność danej branży.

Pozycjonowanie potrzebuje czasu

Jak już wspomnieliśmy wyżej, pozycjonowanie stron www to długi i złożony proces, w którym zawiera się optymalizacja strony internetowej, poprawa wszelkich technicznych błędów, utworzenie bądź zmodyfikowanie contentu na stronie, a także link building. Wszystko to nie tylko zabiera wiele godzin pracy i zaangażowania, ale nierzadko także budżetu.

Jednak wypracowany efekt jest trwały. Kontynuowanie działań SEO po osiągnięciu zadowalających pozycji jest solidnym fundamentem do zdobywania kolejnych klientów. Po czasie, koszty pozycjonowanie są zdecydowanie niższe niż Google Ads.

Ads’y dla konkurencyjnych branż

Reklamy Google działają od razu. Zoptymalizowane pod konkretne zapytania sprawią, że użytkownik natychmiast trafi na docelową stronę internetową. Jest to rozwiązanie idealne na bardzo konkurencyjne frazy w równie konkurencyjnych branżach bądź sezonowe reklamy nowych kolekcji, nowych usług, czy promocji.

Świetnie się sprawdza także tam, gdzie potrzebne są natychmiastowe efekty, reklamy bowiem pojawiają się nawet kilka godzin od uruchomienia kampanii, w którą wchodzi także remarketing, Jeśli użytkownik odwiedzi daną stronę, reklama będzie za nim krążyła po sieci.

Dobór sposobu reklamowania jest istotny w osiągnięciu zamierzonych celów. Złe ustawienie priorytetów może kosztować wiele czasu i wiele pieniędzy.

Podziel się