Na wielu stronach internetowych można natknąć się na odnośnik prowadzący do firmowego bloga. Wynika to z faktu, że coraz więcej przedsiębiorstw docenia potencjał marketingowy tego narzędzia.

Pisanie bloga a pozycjonowanie strony internetowej

Blog pozytywnie wpływa na działania SEO. Należy jednak zadbać o to, żeby generowane treści były ciekawe i oryginalne. Absolutnie należy wystrzegać się kopiowania treści, nawet jeśli są to jedynie fragmenty. Jeśli Google wykryje duplicat content, może nałożyć na naszą witrynę karę i strona widocznie spadnie w wynikach przeglądarki.

Duże znaczenie dla SEO ma również to, jak często wrzucamy treści. Warto więc zadbać o to, żeby blog był regularnie aktualizowany i zasilany świeżymi wpisami. Dobrze by było, żeby tematyka realnie wzbogacała wiedzę osób, które odwiedzają naszą stronę. Dodatkowo, aby wzmocnić wpływ takiego contentu na pozycjonowanie strony www, w blogowych wpisach możemy zawrzeć odpowiednie słowa kluczowe i frazy.

Nawiązanie relacji z klientem

Prowadzenia bloga to również sposób na nawiązanie bliższej relacji z klientami. Oczywiście w tym celu stosuje się głównie media społecznościowe. Ich rola w kreowaniu wizerunku firmy i docieraniu do potencjalnych klientów jest niepodważalna.

W krótkich postach nie możemy jednak skutecznie zaprezentować danego tematu i poświęcić mu czasu, na który rzeczywiście zasługuje. Na blogu nie ogranicza nas liczba znaków i możemy z dowolną intensywnością zagłębić się w daną tematykę.

Ciekawą i skuteczną strategią jest połączenie działań na Facebooku z działaniami na blogu. Media społecznościowe pozwalają poinformować o nowym wpisie i w zwięzły sposób zachęcić do przeczytania najświeższego blogposta.

Jakie treści wrzucać na firmowego bloga?

Wpisy mogą dotyczyć np. tego, co wyróżnia naszą firmę na tle innych branż. Warto jednak nie popadać w samochwalstwo. Typowe marketingowe słownictwo może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, bo internauci już się na nie uodpornili.

Lepszym pomysłem będzie postawienie na rzeczowe informacje, w pełni zrozumiałe dla odbiorcy. Kluczem jest dobry research, bo to dzięki niemu można zadbać o merytorykę blogposta.

Treści publikowane na blogu powinny być spójne z wizerunkiem naszej firmy. Mają go uzupełniać, a nie powodować dysonans poznawczy u czytelnika. Jeśli działamy w branży rozrywkowej, możemy pozwolić sobie na nawiązania do popkultury, a nawet wzbogacić wpis pasującym do tematu memem.

Jeśli jednak jest to blog kancelarii prawniczej, konieczne będzie dopasowanie odpowiedniego słownictwa oraz elementów wizualnych. Pozostając w temacie nomenklatury – zadbajmy o to, żeby nie była ona zbyt specjalistyczna.

W niektórych branżach, takich jak np. wcześniej wspomniane prawo, w codziennej działalności używa się charakterystycznego żargonu. Nagromadzenie niezrozumiałych dla czytelnika słów może szybko go zniechęcić do zapoznania się z treścią wpisu.

Komu powierzyć pisanie bloga firmowego?

Tutaj możemy skorzystać z dwóch opcji:

  1. tworzenia treści przez pracownika firmy
  2. zlecenia tego zadania na zewnątrz

Jeśli wybieramy pierwsze rozwiązanie, dobrze byłoby, żeby tym zadaniem zajęła osoba, która potrafi wyjść z perspektywy specjalisty, porzucić branżowe, skomplikowane zwroty i wyrażać się przystępnym językiem.

Druga droga to powierzenie tworzenia treści copywriterowi. Tutaj firmy mogą liczyć na pewne ułatwienie, bo wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych, tworzy też treści na bloga.

Czasem osobie spoza branży może być łatwiej przekazać złożone zagadnienia. Dzięki temu, że nie operuje skomplikowanym słownictwem, może zarysować procesy w przystępny sposób i tym samym dotrzeć do większej liczby ludzi. Ogromne znaczenie ma tutaj jednak rzetelny research.

Tworzenie treść blogowych za pośrednictwem firmy SEO ma jeszcze jedną zaletę – wybierając tę opcję, możemy być pewni, że blogposty będą odpowiednio zoptymalizowane i rzeczywiście przysłużą się pozycjonowaniu strony www.

Źródło: internetica.pl

Podziel się