Oprogramowanie CRM SalesWizard powstało, aby usprawnić komunikację z Klientem, dając bezpieczne, uporządkowane i szczegółowe bazy danych i dokumentów dotyczących każdego z Klientów lub kontrahentów.

Dzięki usystematyzowaniu system skrupulatnie odnotowuje każde działanie związane z kontaktem lub uzyskaną o Kliencie informacją, co pozwala na szczegółową pamięć najdrobniejszych szczegółów, mających niejednokrotnie wpływ na finalizację sprzedaży czy zawarcie umowy z potencjalnym Klientem.

Oprogramowanie CRM SalesWizard powstało, aby usprawnić komunikację z Klientem, dając bezpieczne, uporządkowane i szczegółowe bazy danych i dokumentów dotyczących każdego z Klientów lub kontrahentów. Dzięki usystematyzowaniu system skrupulatnie odnotowuje każde działanie związane z kontaktem lub uzyskaną o Kliencie informacją, co pozwala na szczegółową pamięć najdrobniejszych szczegółów, mających niejednokrotnie wpływ na finalizację sprzedaży czy zawarcie umowy z potencjalnym Klientem.

Ofertowanie i związane z nim problemy

W każdym systemie sprzedażowym ocena kontaktu, potencjału i potrzeb (także przyszłych)  Klienta jest niesłychanie ważna. Gromadząc informację i wymagania Klienta, firma stara się stworzyć ofertę najbardziej odpowiadającą jego oczekiwaniom, aby ostatecznie doprowadzić do finalizacji sprzedaży lub podpisania umowy. Aby więc zapanować nad całym procesem i systemem ofertowania, tak ważna jest jego automatyzacja. Co więcej, każdy ze sprzedawców lub handlowców ma swój system i sposób przygotowania oferty, aby usystematyzować ten proces i sprawować nad nim kontrolę oraz nadzór konieczne jest ujednolicenie ofert przy jednoczesnej możliwości jej dostosowania dla indywidualnego Klienta.

Zarządzanie procesem ofertowania 

Ofertowanie to jeden z ważniejszych etapów procesu sprzedaży, prowadzący wprost do podpisania umowy lub finalizacji sprzedaży. Zapanowanie nad tym procesem i jego systematyzacja pomaga nie tylko zachować przejrzystość ofert, ale również sprawować nad nim pełną kontrolę, z uwzględnieniem raportowania i oceny efektywności sprzedaży. Dzięki wykorzystaniu szablonu oferty i ogólnego dostępu do niego wszystkich użytkowników można nie tylko ujednolicić proces ofertowania, ale skutecznie nim zarządzać. Co więcej korzystanie z gotowych szablonów czy modeli ofert znacznie przyspiesza pracę handlowca i tym samym finalizację sprzedaży.

Uwzględnienie w procesie sprzedaży i ofertowania możliwości przejścia każdego z etapów checklisty sprzedażowej pozwala na śledzenie postępów i efektów zaawansowania pracy.

Dodatkowo oparcie samej sprzedaży i ofertowania o system „wątku” czyli możliwość przypisania wielu procesów sprzedażowych do jednego Klienta lub kontrahenta, daje sposobność pracy równocześnie przez kilku użytkowników lub handlowców nad osobnym produktem lub usługą. Każdy z tych procesów może przebiegać niezależnie od siebie, co nie zakłóca wzajemnie pracy, a znacznie ją ułatwia i przyspiesza.

Sklep wewnętrzny dla produktów i usług w SalesWizard

Celem przygotowania oferty w systemie CRM SalesWizard konieczne jest wprowadzenie produktów lub zakresu oferowanych usług do programu. Dodatkowo należy także przygotować stronę www oferty dzięki dostępnym do tego wzorom oraz przygotować szablon umowy, aby ofertowanie mogło zakończyć się jej akceptacją i podpisaniem.

Produkty dodajemy do systemu definiując ich atrybuty, kategorie i podkategorie. Określamy parametry produktu, dodając jego cenę (także z uwzględnieniem rabatu) i szczegółowy opis. Dodatkową opcją jest również dodanie zdjęć produktów. W pozycji magazyn istnieje także możliwość określenia stanu magazynowego produktów oraz regularne aktualizowanie stanu zapasów.

Ofertowanie w systemie CRM SalesWizard

W zakładce „Oferty” odnajdziemy zapisane szablony e-maili ofertowych, które możemy samodzielnie wcześniej zdefiniować. W takiej wiadomości pojawia się dedykowany link pozwalający od razu przejść na stronę www oferty, czyli strony prezentującej produkt, jego zdjęcie, dane ofertowe i kontaktowe handlowca. Dodatkowo istnieje możliwość skorzystania z wielu szybkich kodów, które automatycznie definiują nam treść maila np. adres korespondencyjny, telefon, dane kontaktu do personalizacji e-maila, możemy także zakodować szczegółowe dane oferty – link lub cenę zamówienia czy usługi.

Istnieje także możliwość wielokrotnego przesłania oferty do tego samego odbiorcy, co nie blokuje nam kontaktu i ofertowania za pomocą wiadomości e-mail.

Do ofert można oczywiście dostosować zadania oraz sprawdzić jej etap na dedykowanej checkliście, potwierdzając czy została już przesłana do Klienta, czy jeszcze nie. Dobrze skonfigurowana oferta jest automatyczną pomocą do zawarcia i wygenerowania umowy sprzedaży.

Zawarcie umowy  

Zawarcie umowy jest możliwe dzięki „Generatorowi umów”, który pozwala zdefiniować wszystkie opcje i szczegóły umowy, nadać jej nazwę, powiązać ją z ankietą, typem oferty oraz potwierdzić, jaki użytkownik może podpisać umowę (czyli wskazać osobę, która będzie mogła podpisać umowę elektronicznie). Generując umowę możemy od razu określić czy będzie ona zaliczkowana oraz dodać rozliczenia umowy. Samą treść umowy można wkleić z pliku tekstowego i dostosować ją dzięki trybowi edycji.  Również i w tym module mamy możliwość skorzystania z shortcodes, co przyspiesza tworzenie treści i uzupełnienie elementów umowy.

Dodatkowo każda umowa ma swój status – nowa, anulowana, zaakceptowana. Równocześnie szczegółowo wskazany jest czas jej utworzenia, status oraz zawartość umowy – czyli cena, wartość oferty i ewentualne pliki lub wiadomości. Kompleksowo można więc sprawdzić wszelkie szczegóły oferty oraz etap jej finalizacji.

Tak kompleksowe ułatwienie procesu ofertowania oraz wygenerowanie umowy, którą można zatwierdzić za pomocą podpisu elektronicznego Autenti, automatyzuje i ułatwia proces sprzedaży, sprawiając, że raz stworzona oferta i umowa mogą być wykorzystywane wielokrotnie, usprawniając działanie firmy i poprawiając wyniki sprzedażowe.

 

Więcej informacji o systemie CRM SalesWizard.

Podziel się