Agencja PR to firma, która zajmuje się budowaniem wizerunku przedsiębiorstw, a także osób indywidualnych, np. polityków, aktorów czy sportowców. W Polsce funkcjonuje około 1000 agencji PR. Do jej głównych zadań należy dbanie o wizerunek, pozyskiwanie klientów, prowadzenie social mediów, organizowanie eventów czy rebranding. Agencja PR tworzy także strony internetowe i inne materiały dla firm. W jakim celu zatrudnia się agencję? Kiedy jest na to odpowiedni moment?

Agencja PR pomoże ci zbudować relacje z otoczeniem i zdobyć wiarygodność odbiorców. Skuteczna agencja PR dopasuje najlepsze usługi i innowacyjne narzędzia komunikacji, byś mógł zwiększyć sprzedaż. W  dobrej agencji pracują kompetentni doradcy, którzy wspierają klientów w dążeniu do ich celów.

Za pomocą agencji PR możesz zdobyć klientów biznesowych. Zadaniem takiej jednostki jest analizowanie wyzwań stawianych przed twoim biznesem, a także przeprowadzenie audytu dotychczasowych działań realizowanych w firmie. Najważniejsze jest określenie celów strategicznych, kilka kamieni milowych i wprowadzenie rozwiązań prosprzedażowych.

Agencja PR zbada potrzeby twoich partnerów biznesowych, a także twoich klientów. Kluczowe jest analizowanie trendów i optymalizowanie kosztów w taki sposób, by cały twój biznes był rentowny.

Reklama a PR

Czy wiesz czym jest reklama? A PR, czym się zajmuje? Na początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: public relations co to jest. Agencja public relation zajmuje się budowaniem wizerunku i wiarygodności w oczach poszczególnych odbiorców. Istnieją pewne podobieństwa pomiędzy reklamą a PR.

Wspólną cechą zarówno reklamy i PR jest cel. Agencja PR podejmuje działania mające na celu zdobycie kontaktu z odbiorcą i promowaniem oferowanych produktów bądź usług. Dokładnie taki sam cel ma reklama. Efekty, jakie można pozyskać, są różne z reklamy i różne z działań PR. Ponadto te oba obszary mogą się w pewnym sensie uzupełniać.

Przykładem może być wypuszczenie reklamy, która będzie kompatybilna z komunikacją prowadzoną dotychczas przez firmę. A jakie są różnice między reklamą a PR? Przede wszystkim reklama to forma bezosobowa, natomiast PR bazuje na kontaktach interpersonalnych.

Reklama jest działaniem odpłatnym, natomiast PR nie. W reklamie firma może przekazać dowolne informacje i jedynie weryfikować, czy zostały one przedstawione w odpowiedni sposób. PR natomiast to wielotorowe działania. Agencja PR posiada różne narzędzia, które wykorzystują dialog. Przede wszystkim zadaniem PR jest pobudzenie dyskusji na temat danego problemu albo szukanie rozwiązań.

Branża pr. Jakie narzędzia wykorzystuje w pracy?

Agencja PR, jak i cała branża PR wykorzystują narzędzia, które mają na celu zmobilizowanie grup docelowych do dialogu. Za pomocą tych narzędzi kształtowany jest wizerunek danej organizacji. Narzędzia można podzielić na takie służące do PR wewnętrznego i do PR zewnętrznego. Narzędzia PR wewnętrznego to przede wszystkim  audyt komunikacyjny. Jest to złożony proces w firmie, mający na celu ocenę mocnych i słabych stron komunikacji w danej organizacji.

Kolejnym narzędziem są mailingi pracownicze służące do informowania opinii publicznej i pracowników o tym, co dzieje się w danej organizacji. Następnym narzędziem są wydarzenia firmowe. To przede wszystkim spotkania wigilijne czy wyjazdy integracyjne. Inne narzędzia należące do PR wewnętrznego to spotkania informacyjne, intranet, blog firmowy, podcast, kanały firmy w mediach społecznościowych, biuletyny i gazetki wewnętrzne, plakaty, a także broszury i ulotki.

Inne są natomiast narzędzia do PR zewnętrznego. Tu przede wszystkim korzysta się z Corporate Identity, czyli jest to podstawowe narzędzie, które służy do kreowania wizerunku organizacji na rynku. Ponadto popularnym narzędziem jest media relations, czyli budowanie kontaktów z mediami.

Kolejnym krokiem jest lobbing, czyli zespół zgodnych z prawem czynności podejmowanych na rzecz danej jednostki. Agencja PR zajmuje się także budowaniem wizerunku za pomocą narzędzi employer branding. Kompleksowe działania pomogą firmie zaistnieć na rynku i utrzymać pozycję.

Sprawdź: https://commplace.pl/

Podziel się