Stare przysłowie mówi, że konkurencję warto trzymać blisko i zasada ta sprawdza się również współcześnie, zwłaszcza jeśli dotyczy to branży e-commerce.

Właściciele dużych i średnich sklepów internetowych coraz chętniej decydują się na usługę, jaką jest Monitoring cen konkurencji, aby kontrolować ceny produktów.

Decyzje zakupowe klientów są w największej mierze podyktowane cenami produktów – trzymanie ręki na pulsie rynku jest konieczne, by utrzymać się w branży.

Ceny zmieniają się nieustannie, dlatego wyłącznie ich monitoring pozwoli na szybką i zdecydowaną reakcję. Dla kogo monitoring cen jest najkorzystniejszym rozwiązaniem?

  • dla producentów, którzy w trakcie batalii cenowej sklepów są stratni na marży, zatem muszą stale kontrolować sprzedawców i ich uczciwość.
  • dla sklepów internetowych, aby mogły stale reagować na obniżki cen konkurencji i podnosić sprzedaż.

Jak wybrać odpowiednie narzędzie do monitoringu cen?

Należy zacząć od gruntownego porównania własnej oferty z ofertą konkurencyjną i wskazania firm, które chcemy monitorować. Następnie należy określić, jak często taki skaner ma badać ceny u konkurencji i wybrać najistotniejsze kryteria, np. czy narzędzie ma monitorować Allegro lub czy potrzebujemy informacji dodatkowych, jak np. dostępność danego produktu w sklepie konkurenta.

Wybór narzędzia monitorującego niech będzie podyktowany indywidualnymi potrzebami biznesowymi, specyfiką danej branży. Warto przetestować różne rozwiązania w wersjach demo, aby dopasować do siebie to jedno.  Jednym z najpopularniejszych w Polsce narzędzi monitorujących ceny konkurencji jest Ceneo – według statystyk najczęściej odwiedzany serwis przez tych klientów, którzy poszukują różnic cenowych.

W dobie stałej rywalizacji w sprzedaży pomocnym rozwiązaniem jest również Certyfikat ssl w sklepie. Strony posiadające taki certyfikat są znacznie bardziej promowane przez Google, co bezpośrednio wpływa na SEO, a więc strony są wyżej w wynikach wyszukiwania internetowego. Warto wybrać taki wariant certyfikatu, który będzie działał długo i nie wymagał ciągłej aktualizacji.

Korzyści wynikających z monitoringu konkurencji jest wiele. Udowadnia to autor bloga https://ekomersiak.pl/, którego wartościowe porady inspirują do rozwijania i skutecznego działania w sklepach internetowych. Według niego, za upadek tego typu firm (nawet 80% w ciągu 3 lat!) odpowiada brak dostatecznej znajomości specyfiki branży.

Dzięki jego poradom, e-commerce staje się dużo bardziej przystępnym tematem dla każdego.

 

Podziel się