Nie ulega wątpliwości, że komputery stacjonarne swoje lata świetności mają już dawno za sobą. Stało się tak za sprawą szybkiego rozwoju technologii, który umożliwił rozwój urządzeń mobilnych takich jak tablety czy telefony komórkowe. Odsetek osób, które posiadają urządzenia mobilne rośnie z dnia na dzień. 2/3 ludzi na świecie jest posiadaczami takich urządzeń. Chociaż dla przeciętnego człowieka proces ten nie ma większego znaczenia, a niektórzy z nas nawet go nie zauważają, to dał on się mocno odczuć dużym firmom i przedsiębiorstwom, które swoją pracę opierały właśnie na komputerach

Zmiany te odnotował facebook, z którego obecnie większość użytkowników korzysta przy pomocy urządzeń mobilnych. Z tego też względu, zarówno facebook jak i inne media społecznościowe, które rozpoczynały swoją działalność z przystosowaniem do korzystania z nich przy pomocy komputerów, obecnie posiadają już aplikacje mobilne i tworzą nowe udogodnienia dla swoich użytkowników.

Około 3,256 miliarda osób korzysta z social mediów właśnie w ten sposób, dlatego rynek ten cały czas się rozwija. Komputery stacjonarne powoli odchodzą w niepamięć na rzecz telefonów komórkowych i nic z tym procesem nie da się zrobić, dlatego w obecnych czasach jeśli serwisy społecznościowe takie jak np. facebook chcą pozyskać nowych użytkowników, muszą brać pod uwagę ich preferencje i rozwój techniki.

Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych (smartfony, tablety), na których internauci przeglądają internet zmianom uległy również technologie, w jakich tworzone są strony internetowe. Dziś już normą są witryny w oparciu o RWD tj. automatycznie dostosowujące się do rozmiarów urządzenia, z którego korzysta użytkownik strony www. Dzięki temu administratorzy stron mają pewność, że publikowane na nich treści dotrą do każdego usera.

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się