Każdy właściciel firmy chciałby pozyskać jak największą liczbę klientów, ale istotne jest również promowanie marki własnej, tak aby stała się ona rozpoznawalna przynajmniej lokalnie. Tymczasem budowa marki od podstaw to bardzo problematyczna kwestia. Na co warto zwrócić uwagę, aby zbudować rozpoznawalną wśród klientów markę?

Grupa docelowa

Bardzo ważnym elementem budowania wizerunku jest określenie grupy docelowej, do której chcielibyśmy dotrzeć z naszymi produktami lub usługami. Niestety, ograniczone środki oraz możliwości nie pozwalają dotrzeć do wszystkich zainteresowanych, nawet jeśli sprzedajemy produkty, które potencjalnie potrzebne są osobom w każdym wieku.

Określenie grupy docelowej jest o tyle istotne, że pozwala wybrać najodpowiedniejszą formę reklamy. Przykładowo chcąc trafić do młodzieży, należy postawić na reklamę internetową. Jeśli zaś grupą docelową są seniorzy, możemy odpuścić reklamowanie się w sieci, bowiem niewiele osób starszych zagląda do internetu.

Firma to ja

Budowa marki powinna opierać się przede wszystkim na identyfikacji z nią. Musimy więc pokazać, że nie ma firmy i właściciela jako dwóch, zupełnie osobnych bytów. Największe światowe marki działają właśnie w ten sposób – klienci kojarzą ich produkty, jednak równocześnie doskonale wiedzą, kto kieruje daną firmą.

Pozwala to zbudować zaufanie klienta do danej marki, gdyż właściciel niemalże osobiście ręczy za jakość produktów czy wykonywanych usług. Dobrze, jeżeli właściciel firmy występuje w jej reklamach (choć oczywiście nie musi on pojawiać się w każdej reklamie), a także posiada swój własny, unikalny podpis, który figuruje na gadżetach promocyjnych.

Dlaczego budowa marki jest tak ważna?

Wielu przedsiębiorców zapomina o tym, że budowa marki może im przynieść same korzyści, a przede wszystkim pozyskać nowych klientów i zwiększyć zyski. Jak to działa? Otóż klienci najchętniej wybierają właśnie takie produkty, które dobrze znają.

Zbudowanie silnej, rozpoznawalnej na rynku marki daje znaczną przewagę w stosunku do wielu firm, które nie dbają o promocję czy nie starają się wzbudzić zaufania klientów. Niestety, ich jedyną strategią jest często obniżanie cen, czego nie muszą robić firmy, które postawiły na promocję swojej marki.

Budowaniem marki może zająć się sam właściciel, jednak dobrze jest to zlecić również profesjonalistom – agencji marketingowej lub coachom. Tego typu długofalowa współpraca pomoże nam od podstaw zbudować silną i niezależną markę (więcej tutaj).

Podziel się