Każdy właściciel firmy, marzy o sprawnie działającym biurze. Pracownicy działają profesjonalnie, jeśli są wyposażeni w odpowiednie narzędzia. Dobrze wyposażone biuro to podstawa firmowego „centrum dowodzenia”. Nowoczesne urządzenia wysokiej jakości to spory wydatek.

Wiele firm, zwłaszcza małych, nie może sobie pozwolić na tak duże wydatki związane z zakupem urządzenia wielofunkcyjnego lub kserokopiarki. Dobrym rozwiązaniem jest propozycja dzierżawy kserokopiarki.

 

Zasady skorzystania z usługi dzierżawy kserokopiarki lub urządzenia wielofunkcyjnego wyjaśni Pan Michał Chudy- właściciel firmy REPRO Technika Biurowa, która jako jedna z pierwszych wprowadziła tą usługę na Śląsku:
„Dzierżawa kserokopiarki to wbrew pozorom, bardzo prosta usługa, a jej wdrożenie nie wymaga od właściciela zbyt wiele czasu, inwestycji i zaangażowania. Usługa jest realizowana na podstawie umowy dzierżawy urządzenia, na przykład na dwa lata. Umowę można oczywiście modyfikować w zależności od potrzeb klienta. W przypadku przejściowych kłopotów finansowych firmy, umowę można również zawiesić lub nawet rozwiązać z miesięcznym wyprzedzeniem. Po określeniu ilości kopii, druku oraz formatu papieru, dopasowujemy najlepsze urządzenie. Klient opłaca co miesiąc abonament za dzierżawę, a koszt może odliczyć od podatku.”

Czy oprócz podpisania umowy są jeszcze jakieś formalności? Ile wynosi kaucja za dzierżawę kserokopiarki?

„Po podpisaniu umowy nie ma już żadnych formalności. Po ustaleniu terminu dostawy, przystępujemy do realizacji. Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Od naszych klientów nie pobieramy kaucji.”

Panie Michale, jak w praktyce wygląda dalszy etap realizacji dzierżawy kserokopiarki? Czy Pana firma dowozi urządzenie do klienta? Kto go instaluje i jaki jest tego koszt?

„Jak już wspomniałem na początku, cały etap realizacji wdrożenia urządzenia jest po naszej stronie i staramy się nie zaburzać funkcjonowania pracowników i biura. Transport i wniesienie maszyny to zadanie naszej firmy. Następnie ustawiamy urządzenie w wyznaczonym miejscu oraz instalujemy do sieci i poszczególnych stanowisk komputerowych. Po zakończeniu prac, przeprowadzamy bezpłatne szkolenie dla pracowników z obsługi kserokopiarki. Za dostawę, wniesienie oraz instalację klient również nie ponosi kosztów.”

 

Zwykle wszystko jest dobrze puki urządzenie działa, a co jeśli wystąpi awaria?

„Opieka serwisowa jest po naszej stronie. Klient zgłasza wezwanie serwisowe, które realizujemy do 24 godzin. Zajmujemy się naprawą i ewentualną wymianą uszkodzonych części. Jeśli zdarzyłaby się większa awaria, wówczas dostarczamy urządzenie zastępcze. Wszystkie naprawy, a także przeglądy techniczne odbywają się w ramach umowy dzierżawy kserokopiarki, a ich koszt ponosi nasza firma.”

Z Pana wypowiedzi na razie widzę same zalety tej usługi. Czy są jakieś wady?

„Zgadza się. Dzięki tej usłudze zyskaliśmy już wielu zadowolonych klientów. Jedyną wadą jest chyba tylko fakt, że urządzenie nie jest własnością klienta. Pozostałe kwestie przynoszą klientom same korzyści, zarówno organizacyjne, jak i finansowe. Dodam jeszcze, że wszystkie materiały eksploatacyjne, czyli tonery i bębny są bezpłatne i dostarczane przez naszą firmę do klienta.”

W takim razie pozostaje mi tylko zachęcić wszystkich czytelników do skorzystania z Pana usługi dzierżawy kserokopiarki lub urządzenia wielofunkcyjnego do biura.

Podziel się