W ostatnich dwóch latach powstało, w sieci bardzo wiele nowych sklepów internetowych. Właściciele sklepów stacjonarnych postanowili się schronić, w sieci internetowej i do niej przenieść swój biznes. Dzisiaj moich czytelników zapraszam na wywiad, w którym będziemy omawiać zagadnienia związane z e-commerce oraz sprzedażą, w internecie.

Moim gościem jest Paweł Kowal z firmy Design Cart – tworzenie sklepów internetowych, gdzie zajmuje się właśnie omawianym przez nas tematem.

– Witam Pawle. Zacznijmy od tego czy faktycznie zauważyliście wzrost zamówień na sklepy internetowe w ostatnim roku?

– Faktycznie tworzymy więcej sklepów internetowych, zwłaszcza dla branż które były średnio aktywne, w sieci, mam tu na myśli sklepy spożywcze. Drugą branżą intensywnie przenoszącą się do sieci internetowej jest branża odzieżowa. W tych dwóch obszarach notujemy największy skok w zamówieniach na nowy sklep internetowy.

– Skoro powstało dużo nowych sklepów internetowych, to czy jest miejsce jeszcze na kolejne? Czy w końcu nie dojdziemy przypadkiem do sytuacji, w której mamy za dużo sklepów internetowych i w końcu żaden sprzedawca nie zarobi?

– Nie wiem czy kiedykolwiek będzie możliwe dojść do takiej sytuacji. To prawda, że wiele firm przeniosło się do sieci ale też internet zyskał mnóstwo nowych użytkowników aktywnie kupujących. Zeszły rok jest rekordowy.

W sieci też każdy sklep internetowy nie zarabia tak samo. Wszystko zależy od tego jak sklep internetowy jest promowany oraz prowadzony. Zwróćmy uwagę, że tylko co ósmy nowo powstały sklep internetowy zaczyna sprzedawać. Reszta starup’ów upada.

– Jak więc stworzyć sklep internetowy, który nie podzieli losu większości startup’ów i będzie sprzedawał online?

– Na sukces klepu internetowego składa się ogromna ilość czynników. Startujemy od wyboru branży, być może niszy produktowej. Dalej przechodzimy do analizy konkurencji. Po tych czynnościach dopiero udajemy się do agencji interaktywnej, która pomoże wybrać nam odpowiednią platformę e-commerce i przystąpi do projektowania oraz tworzenia sklepu internetowego.

Każdy z tych etapów jest nie zwykle ważny i popełnione błędy w nim mogą nam utrudnić osiągnięcie sukcesu lub całkowicie przekreślić szanse na niego.

– Jak stworzyć sklep internetowy, który z punktu widzenia użytkownika będzie ciekawy?

– Ciekawy czyli taki, który wyróżnia się z tłumu. Stworzenie ciekawego sklepu internetowego wiąże się z wnikliwą analizą konkurencji pod względem funkcjonalności oraz szaty graficznej. Sprawdzamy, testujemy najlepsze funkcjonalności sklepów internetowych konkurencyjnych, a następnie staramy się jeszcze bardziej je udoskonalić i wdrażamy na swoim sklepie internetowym.

Podobnie jest z szatą graficzną. Analizujemy najlepsze cechy szat graficznych sklepów internetowych naszej konkurencji, a następnie staramy się stworzyć coś jeszcze bardziej wyjątkowego. Tak powstają sklepy internetowe, które nam się podobają i na które chętnie wchodzimy.

Tu proponuję czytelników odesłać na nasz blog do artykułu „Jak stworzyć sklep internetowy…”, gdzie znajdziecie naprawdę potężną dawkę wiedzy i porad.

– Czy to już wszystko? Inwestujemy w sklep internetowy, który pod względem funkcji oraz szaty graficznej wyprzedza konkurencję i już zaczynamy sprzedawać?

– Niestety tak prosto nie jest. Etapy tworzenia sklepu internetowego od analizy po gotową platformę to tylko połowa drogi, która należy pokonać by osiągnąć sukces, kolejny długim etapem i chyba najbardziej kosztownym jest promocja sklepu internetowego. Dzięki niej nasi potencjalni klienci dowiedzą się o istnieniu naszego sklepu internetowego.

– Jak promować sklep internetowy i czy posiadając już platformę e-commerce możemy sami go wypromować?

– Promowanie sklepu internetowego wymaga pewnej wiedzy, czasu i cierpliwości. Na szczęście wiedza dotycząca promowania sklepów internetowych jest szeroko dostępna w sieci internetowej. W przypadku firm posiadających mniejszy budżet na promocję zaleca się spróbowania własnych sił.

Na blogu Design Cart, znajduje się mnóstwo artykułów dotyczących samodzielnego promowania sklepu internetowego. Post „Pozycjonowanie sklepu internetowego” podpowie Ci jak promować sklep internetowy w wyszukiwarce Google.

Post „10 sposobów na promocję sklepu internetowego” da Ci wiedzę ogólną jakich metod używać przy promocji sklepu internetowego.

Promocja sklepu internetowego to etap procesu budowania marki, w którym najwięcej firm odpada. To właśnie ta ścieżka na której niedoświadczeni przedsiębiorcy doznają najwięcej potknięć.

– Czy zatem nie lepiej promocję sklepu internetowego zlecić agencji SEO?

– Najczęstszą przyczyną rezygnacji z walki o klienta w sieci jest brak szybkich efektów. Początkowe założenia sprzedawców często zakładają, że wystarczy stworzyć sklep internetowy, przeprowadzić promocję i po miesiącu będą musieli wynająć powierzchnię magazynową by obsłużyć klientów.

Tak nie jest. Promocja sklepu internetowego wymaga cierpliwości i systematycznych nakładów finansowych i to kolejny powód dla którego wielu przedsiębiorców odpada.

– Jak zatem podsumowałbyś naszą dzisiejszą rozmowę jednym zdaniem.

– Tak jak w życiu sukces Twojego sklepu internetowego zależy od Twojego zaangażowania, dokładności, kreatywności oraz wytrwałości i cierpliwości w działaniach związanych z budowaniem marki w sieci dla niego.

– Dziękuję za rozmowę

– Również dziękuję

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się