W Internecie codziennie powstaje masa sklepów internetowych, ciężko znaleźć pomysł gdzie nie będziemy mieli bardzo wysokiej konkurencji.  A przy niektórych branżach niewielka marża nie pozwala na walkę cenową. Oraz na wydawanie wielkich środków na kampanię reklamową.

Dlatego świetną alternatywą i dobrym kanałem sprzedażowym jest właśnie blog firmowy sklepu.

Który pozwala nam pozyskać darmowy ruch z wyszukiwarki a dopiero z bloga skierować do sklepu na zakupy.

Jak prawidłowo prowadzić Bloga Firmowego?

  1. Skupmy się na korzyściach naszych produktów.

I tu idealnie możemy wykorzystać potencjał, jakim jest serwis YouTube. Na przykład przy sklepie z telefonami komórkowymi możemy nakręcić sami lub wykorzystać już gotowe nagranie, gdzie pokarzemy nasz produkt.

Można też nagrać serię materiałów np.: w pierwszym filmie pokazujemy, co jest w opakowaniu pierwsze wrażenia a w kolejnym dajemy już dokładną recenzję produktu.

  1. Instrukcje obsługi.

Kolejnym pomysłem jest nagranie lub dodanie instrukcji obsługi danego urządzenie. Znam to ze własnego doświadczenie, że jak potrzebuję odnaleźć instrukcję, bo czegoś nie wiem po roku to zazwyczaj kończy się na tym, że szukam rozwiązania w Internecie.  Zawsze przy tym możesz klientowi podsunąć jakiś dodatkowy produkt. Przykład szukam informacji o obsłudze mojego Telewizora a zostaje mi podsunięty pomysł na zakup Płynu do czyszczenia czy nowych kabli lub kina domowego. A w sklepie rowerowym fajnie jak do zakupu nowego łańcucha dostanę od sklepu instrukcje jak go prawidłowo wymienić.

Wiele sklepów popełni na starcie ten sam błąd, czyli wstawianie do opisów produktu gotowych opisów przygotowanych przez producenta.  Warto zadbać po pierwsze o własny opis a na blogu o napisanie go w formie recenzji czy bardziej szczegółowego opisu. Co pozwoli nam na pokonanie konkurencji i pozyskania darmowego ruch z wyszukiwarki.

  1. Zestawiania porównania.

Badania pokazała, że wiele osób, wacha się przed zakupem i rozważa czy mam wybrać produkt A czy B. Wiec warto wykorzystać to na blogu robić porównania. Wskazać wady i zalety każdego z produktów lub zrobić zestawiania, jakość a cena.

  1. Opinie o produktach.

opinieWarto poprosić naszych klientów o opinie o produkcie i takie właśnie opinie publikować na blogu czy w opisach produktów. Czy ludzie chętnie piszą … odpowiedz brzmi nie, … ale wystarczy drobna zachęta za jakiś bonus czy rabat na kolejny zakup. Dobrze napisana opinia i jeszcze z odsyłaczem do profilu takiej osoby na FB to ogromny atut i na pewno wzbudza ona zaufani wśród innych niż opinie pisane przez osoby anonimowe.

Moja rada.

Jeśli tylko to możliwe twórz własne materiały video na temat produktów ( recenzje, porównywania, pierwsze prażenie czy instrukcje obsługi). Umieszczaj je na YT czy FB gdzie w opisie do filmu możesz wstawić link do sklepu czy artykułu, w ten sposób nie tylko pozyskasz nowych klientów, ale też będziesz się wysoko pozycjonował.

Mam nadzieje, że te parę propozycji pokazało Ci, że warto prowadzić bloga dla sklepu internetowego. Jeśli masz jakiś pytani lub uwago podziel się nimi w komentarzu.

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się