Mało kogo trzeba przekonywać do zakładania firmowej witryny. Strona internetowa jest wizytówką Twojego biznesu i narzędziem, przynoszącym realne korzyści. Niewątpliwe, na jej sukces składa się wiele czynników. Zastanawiasz się, co definiuje dobrą stronę internetową? Już teraz zobacz 4 kluczowe cechy, o które musisz zadbać!

Charakterystyka strony internetowej

Dzięki stronie www prostsza stanie się realizacja celów firmy, zgodnych z obranym kierunkiem rozwoju. Witryna internetowa jest miejscem prezentowania oferty i źródłem informacji dla klientów. Podstawowymi zadaniami strony internetowej są promocja biznesu i ułatwienie klientom kontaktu z firmą. Strona internetowa to inwestycja, przynoszącą korzyści, przewyższające poniesione koszty. Bez wątpienia, stabilne zaplecze internetowe pozwoli na dalszy rozwój Twojego biznesu!

Cechy dobrej strony internetowej

Firmowa strona www stanowi trzon działalności biznesowej w sieci. Jeśli w odpowiedni sposób ją przygotujesz, możesz opierać na niej dalsze działania. Przede wszystkim zadbaj o to, żeby strona była przyjemna w odbiorze, bo pierwsze wrażenie będzie decydowało o tym, czy użytkownik na niej zostanie, czy zdecyduje się ją opuścić. Równocześnie pamiętaj, że nie mniej ważne są aspekty związane z bezpieczeństwem i funkcjonowaniem strony.

Istotne w przygotowaniu dobrej strony internetowej są: użyteczność, zachowanie bezpieczeństwa, zadbanie o responsywność, profesjonalne wykonanie i stworzenie odpowiedniej zawartości.

Użyteczność

Strona www musi nie tylko akcentować obecność firmy w sieci, ale także jej istnienie na bieżąco. Wyznacz cel działania Twojej strony. Zastanów się, po co użytkownik ją odwiedza? Z pewnością poszukuje konkretnych i aktualnych informacji, umożliwiających mu pozbycie się dylematów.

Dobra strona internetowa powinna przedstawiać czytelnie i kompleksowo ofertę, dawać odbiorcy odpowiedzi na nurtujące go pytania i proponować przydatne rozwiązania.

W łatwo dostępnym miejscu warto zamieścić informacje kontaktowe (formularz kontaktowy, adres, telefon, mejl, czat), umożliwiające użytkownikowi zapytanie, kiedy tylko pojawią się u niego jakiekolwiek wątpliwości.

Przydatna i lubiana przez użytkowników jest FAQ, zakładka zawierająca odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Bezpieczeństwo

Chodzi tu o przestrzeganie wymogów prawnych i gwarancje bezpieczeństwa witrynie oraz korzystającym użytkownikom. Najbardziej istotne jest zachowanie poufności danych klientów. Na bezpieczeństwo strony składają się:

  • Stabilny i wydajny hosting;
  • Certyfikat SSL, zapewniający poufność i bezpieczeństwo transakcji;
  • RODO – przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;
  • Polityka prywatności, regulaminy – określenie zasad i warunków transakcji;
  • Pliki cookies, gromadzące dane osobowe użytkowników;

Responsywność

Coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych niż z komputerów. Dlatego strona, która nie jest dopasowana do ekranów smartfonów, będzie zniechęcała użytkowników do przeglądania. Responsywna strona to taka, która sama dopasowuje się do rozdzielczości, przez co ułatwi odwiedzającym poruszanie się po niej. Witryna responsywna dostosuje do wielkości urządzenia wszystkie elementy, np. menu, nagłówki, treści i zdjęcia.

Zawartość i profesjonalizm wykonania

Kiedy już wiesz, na czym skupić się przy tworzeniu witryny, warto zastanowić się, co powinno znaleźć się na dobrej stronie internetowej.

Użytkownik na podstawie wyglądu strony i zawartych na niej informacji weryfikuje sposób postrzegania Twojego biznesu. Pokaż, że jesteś rzetelną firmą, stawiającą na jakość.

Zamieść informacje, poświadczające Twoją wiarygodność – zrealizowane zlecenia, otrzymane certyfikaty i opinie klientów. Przygotuj materiały wysokiej jakości (zdjęcia, opisy) i poprzyj je wartościowymi treściami.

Kluczem do zyskania sympatii odbiorców może okazać się prostota i minimalizm. Zadbaj o:

  • Nieszablonowe podejście

Strona główna, oferta, cennik, o nas, kontakt – takie zakładki na swoich stronach ma większość firm. Postaw na oryginalny schemat, stwórz dodatkowe zakładki.

  • Estetykę i intuicyjność

Wygląd i poruszanie się po stronie są sposobem na wyróżnienie w oczach klientów. Jeśli chcesz być zauważony na tle konkurencji, postaw na oryginalne szaty graficzne i nietypowy układ. Strona internetowa powinna być:

  • o Atrakcyjna wizualnie;
  • o Dobrze zoptymalizowana;
  • Ładująca się jak najszybciej – do jej spowolnienia przyczynia się nadmiar plików multimedialnych (zdjęć, muzyki);
  • Intuicyjna – łatwa do zrozumienia i poruszania się;

Jeśli chcesz stworzyć właśnie taką stronę, ale czujesz, że potrzebna jest Ci profesjonalna pomoc, skontaktuj się z nami: https://cluegroup.pl/. Doradzimy i pomożemy, tak, że będziesz zadowolony!

  • Unikalność treści

Jeśli Twoja strona internetowa jest wykonana profesjonalnie, przyszedł czas na umieszczenie na niej ciekawego i wartościowego contentu, dostosowanego do preferencji Twojej grupy docelowej.

Niech wpisy będą unikalne, dziel się wiedzą i zdobywaj zaufanie. Udostępniaj ciekawe treści, które zaangażują Twoich odbiorców i będą dla nich użyteczne.

Tworząc treści, kieruj się językiem korzyści – mów do użytkownika zwięźle i konkretnie, pokaż mu co może zyskać.

  • Przejrzysty układ

Kiedy stworzysz schemat strony i przygotujesz materiały, przyszedł czas na jej organizację. Profesjonalizm wykonania i logiczny układ strony sprawi, że będzie czytelna i zachęcająca użytkowników do korzystania z niej.

Godne uwagi jest stwierdzenie, że witrynę tworzymy dla użytkownika. Dlatego, myśląc o dobrej stronie internetowej postaw w centrum wszystko, co z nim związane – jego odczucia, potrzeby, preferencje, oczekiwania. Jednocześnie, nie zapominaj o równie ważnych kwestiach technicznych. Jeśli zadbasz o poszczególne elementy, możesz mieć pewność, że Twoja witryna będzie odbierana pozytywnie, zyskując zasłużone miano dobrej strony internetowej.

Podziel się