Sekretem udanego spotkania biznesowego w Warszawie jestem nie tylko jego odpowiednia organizacja, lecz także przestrzeganie zasad służbowego savoir-vivre’u. To właśnie on sprawia, że Twój partner biznesowy odbiera Cię jako profesjonalistę. Dowiedz się, o czym koniecznie powinieneś pamiętać podczas ważnego meetingu i wprowadź nasze wskazówki w życie, a możesz być pewien, że wszystkie spotkania biznesowe zakończą się sukcesem.

Najważniejsze zasady spotkań biznesowych w Warszawie

Jedną z najważniejszych zasad spotkań biznesowych w Warszawie jest punktualność. Spóźnienia są odbierane jako brak szacunku do Twojego partnera, który może pomyśleć, że nie jesteś profesjonalny, a zaplanowana kolacja czy lunch nie są dla Ciebie ważne. Tak nieciekawy początek meetingu może mieć wpływ na przebieg rozmów i skutkować czasem nawet zakończeniem współpracy.

Oczywiście, losowe sytuacje się zdarzają, jednak o ile nie są one niezależne od Ciebie i bardzo poważne, np. stłuczka, to nie są dobrą wymówką przybycia na umówiony meeting piętnaście minut później. Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie dotrzeć na miejsce na czas, zadzwoń do osoby, z którą masz się spotkać, i przeproś.

Drugą kwestią jest wybór odpowiedniego miejsca na organizację spotkania biznesowego. Warszawa oferuje dziesiątki miejsc na służbowy meeting – biznesmeni mogą wybrać zarówno restaurację, jak i np. kort do gry w squasha. Te pierwsze są doskonałym pomysłem, jeśli po raz pierwszy spotykasz się z potencjalnym kontrahentem czy klientem.

Ustronny stolik w eleganckim lokalu umożliwia swobodną rozmowę i pozwala poznać lepiej Twojego partnera. Z kolei mniej oficjalne miejsca są rewelacyjne, jeżeli chciałbyś odwdzięczyć się mu za długotrwałą współpracę. Oczywiście wspomniany kort do squasha czy inne podobne lokalizacje sprawdzają się wyłącznie wtedy, gdy relacje pomiędzy Tobą a drugą osobą są wystarczająco swobodne.

Równie ważny, co punktualność i odpowiednie miejsce jest właściwy ubiór. Jego wybór powinien być uzależniony od miejsca, w którym zdecydujesz się zorganizować swoje spotkania biznesowe. Jak już wiesz, Warszawa oferuje dziesiątki lokali o różnych profilach działalności. Podczas meetingu w eleganckiej restauracji wybierz garnitur. Pamiętaj, aby koszula była wyprasowana, a buty czyste. W przypadku bardziej swobodnego zebrania możesz pozwolić sobie na luźniejszy strój.

W trakcie spotkania biznesowego w Warszawie zapomnij o telefonie. Wycisz go i schowaj do kieszeni lub aktówki, ponieważ nieustanne smsy czy połączenia przychodzące mogą nie tylko przeszkadzać w prowadzeniu rozmowy, lecz także rozpraszać Twojego towarzysza. Co więcej, nieustanne używanie komórki podczas ważnego meetingu jest odbierane jako niekulturalne i może świadczyć o braku szacunku.

Spotkania biznesowe – Warszawa. O czym należy pamiętać w trakcie ich organizacji?

Skoro już poznałeś zasady służbowego savoir-vivre’u podczas spotkania biznesowego w Warszawie, nadeszła pora, abyś dowiedział się, jak powinna wyglądać jego organizacja, bo również ona ma wpływ na jego przebieg i ewentualny sukces.

Przede wszystkim wybierz odpowiednie miejsce i dokonaj wcześniejszej rezerwacji. Nie chciałbyś, aby po przybyciu do lokalu okazało się, że nie ma wolnych miejsc dla Ciebie i Twojego kontrahenta. Jeśli decydujesz się na restaurację lub kawiarnię, dowiedz się, czy Twój partner nie ma żadnych problemów ze zdrowiem, np. poważnych alergii pokarmowych, które uniemożliwiłyby mu spożycie dań podawanych w lokalu.

Równie ważne jest sprawdzenie, czy nie jest on wegetarianinem lub weganinem. Przed spotkaniem biznesowym koniecznie dowiedz się więcej o osobie, z którą będziesz prowadzić rozmowę, i jej firmie. Dodatkowo przygotuj niezbędne dokumenty, np. umowy czy biznesplan, które chciałbyś pokazać kontrahentowi podczas meetingu.

Podziel się