Artykuł sponsorowany to połączenie reklamy z tekstem prasowym. Coraz więcej reklamodawców sięga po formę reklamy, jaką jest artykuł sponsorowany. Zarówno prawo prasowe, jak i etyka dziennikarska stawiają wymóg oznaczania materiałów sponsorowanych za pomocą nagłówka typu „Artykuł sponsorowany” lub „Reklama”.

Wydawcy chętnie korzystają z możliwości zamieszczania artykułów sponsorowanych. To nie tylko możliwość zarobku, ale również dobry temat, który może cieszyć się sporym zainteresowaniem. Pojawia się pytanie: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Dobry artykuł sponsorowany jest reklamą dla ciebie. Zarówno w oczach odbiorców, jak i w oczach reklamodawców. Pogodzenie tworzenia materiałów reklamowych z oczekiwaniami czytelnika to ogromne wyzwanie. Jeśli mu nie podołasz, możesz stracić czytelników. Bez odbiorców nie ma współpracy z reklamodawcami.

Chwytliwy tytuł

Bez względu na to, jak dobry będzie artykuł, który napiszesz, jeśli nie zatytułujesz go odpowiednio, większość osób nawet do niego nie zerknie. Aby stworzyć idealny tytuł, warto sięgnąć do sprawdzonych trików. Wszystko to, co jest najlepsze, najskuteczniejsze, najzdrowsze budzi zainteresowanie. Jeśli dodatkowo pokażemy odbiorcy, że możliwości jest kilka, z dużym prawdopodobieństwem wzbudzimy jego ciekawość.

Czy tytuł „Trzy najlepsze metody na pozbycie się nieprzyjemnego zapachu z ust” nie wzbudzi w tobie większego zainteresowania, niż tytuł „Brzydki zapach z ust”? Poznałeś właśnie dwa najlepsze triki tworzenia chwytliwych tytułów.

Artykuły sponsorowane zgodne z dotychczasową tematyką

Musisz pozostać wierny swoim czytelnikom. Inaczej ich stracisz. Nie przyjmuj propozycji publikacji artykułów sponsorowanych, które w znacznym stopniu odbiegają od tematyki, którą dotychczas się zajmowałeś. Może to zniechęcić czytelnika.

Autentyczność

Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. To, że jesteś autorem artykułu sponsorowanego, nie oznacza, że musisz pisać w sposób nadęty i wyniosły. Reklamodawca podejmuje z tobą współpracę, abyś temat przedstawił w przystępny sposób. Jeśli chciałby suchych faktów, do współpracy zaprosiłby specjalistę w danej dziedzinie. Przedstaw produkt tak, jak sam chciałbyś o nim usłyszeć.

Storytelling

Opowiedz historię. Nikt nie jest idealny. Każdy boryka się z najróżniejszymi problemami. Podziel się własnymi doświadczeniami. Pokaż, że miałeś pewien problem, z którym nie mogłeś sobie poradzić. Opisz drogę, jaką przeszedłeś, aby się z nim uporać.

Prezentacja produktu

Przedstaw produkt, jako skuteczne rozwiązanie danego problemu. Opisz go prostym językiem, używając krótkich zdań. Podaj jego właściwości. Korzystaj przy tym z informacji, które są ogólnodostępne i w pewnym stopniu znane większości czytelników.

Wizualizacja

Pokaż czytelnikowi, że nic nie stoi na przeszkodzie, by skorzystał z takiego samego rozwiązania problemu. Uświadom go, że produkt jest ogólnodostępny i tylko od niego zależy, czy po niego sięgnie.

Dyskusja

Zadaj pytanie, które wywoła dyskusję. Nie pytaj o to, czy produkt jest znany lub skuteczny. Większość osób mogła o nim nigdy nie słyszeć. Zamieszczone pod takim pytaniem odpowiedzi mogłyby sprawiać wrażenie, że zostały kupione. Zadaj pytanie, na które każdy może odpowiedzieć np. czy ktoś miał taki sam problem. Część odpowie „nie”, pozostali odpowiedzą „tak” i być może podzielą się własną historią.

Pisząc artykuł sponsorowany, musisz pozostać autentycznym oraz uczciwym, zarówno w stosunku do odbiorców, jak i do reklamodawców. Musisz działać w zgodzie ze samym sobą. W przeciwnym razie będziesz postrzegany, jak ktoś, kto się sprzedał.

Twoi czytelnicy poczują się zdradzeni. Na rynku jest wystarczająca ilość zróżnicowanych ofert, byś wybierał tylko te, które pasują do ciebie oraz do twojego odbiorcy. Jeśli jesteś dobrym selekcjonerem, to i wilk będzie syty i owca cała.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Premiumeo.pl – Sklep z publikacjami artykułów sponsorowanych w serwisach premium

 

Podziel się