Proste slogany reklamowe typu “u nas 30% taniej” na klientach nie robią obecnie zbyt dużego wrażenia. Nikogo już nie przekonują “oklepane” reklamy telewizyjne, czy radiowe, a czasami wręcz irytują odbiorców. Marketingowcy nie mają prostego zadania i muszą wciąż szukać nowych rozwiązań, aby skusić jak największe grono odbiorców.

 

Proste slogany reklamowe typu “u nas 30% taniej” na klientach nie robią obecnie zbyt dużego wrażenia. Nikogo już nie przekonują “oklepane” reklamy telewizyjne, czy radiowe, a czasami wręcz irytują odbiorców. Marketingowcy nie mają prostego zadania i muszą wciąż szukać nowych rozwiązań, aby skusić jak największe grono odbiorców.

Obecnie coraz więcej mówi się o inbound marketingu, czyli marketingu przychodzącym. Ma on przyczynić się do wykreowania wizerunku firmy, zwiększenia jej rozpoznawalności oraz wyselekcjonowaniu klientów faktycznie zainteresowanych i chcących korzystać z oferowanych przez dana firmę produktów i usług. 

Inbound marketing skupia się na przekazywaniu przydatnej wiedzy dla odbiorcy oraz ułatwienie jej poszukiwania poprzez pozycjonowanie, a także reguralnie przeprowadzanie akcji marketingowych w mediach społecznościowych.

Pierwszym elementem inboundmarketingu jest więc content marketing. Jest to ogólnie mówiąc treść, która z punktu widzenia klienta musi być dla niego wartościowa i użyteczna, tak aby zachęcić klienta do ponownego odwiedzenia danej strony internetowej, bądź profilu. Jest to podstawowy element, bez którego marketing przychodzący nie istnieje.

Odbiorca takiej treści musi mieć możliwość jej odnalezienia, co nie jest zadaniem łatwym biorąc pod uwagę ogrom informacji jaka jest dostępna online. Można to jednak ułatwić poprzez pozycjonowanie Dobre wypozycjonowanie strony zwiększa szansę, że ktoś ją odwiedzi. Jak znaleźć dobrą firmę, która to dla nas zrobi w naszym mieście? Oczywiście możemy wpisać w naszą ulubioną wyszukiwarkę np. “pozycjonowanie Rzeszów“.

Oczywiste jest, że najczęściej wyświetlane są pierwsze trzy adresy pojawiające się w wyszukiwarce. Znamy więc kolejny niezbędny element decydujący o sukcesie inbound marketingu. Ostatnim elementem są social media, czyli tak popularne w ostatnich latach media społecznościowe, które obecnie mają ogromną siłę przebicia.

Są one elementem, który w znacznym stopniu może podnieść szansę na osiągnięcie zamierzonego celu. Liczba użytkowników Facebooka, Twittera, czy YouTuba ciągle rośnie zrzeszając ogromną liczbę potencjalnych klientów, dlatego błędem byłoby niewykorzystanie takiej szansy.

Podziel się