Anonimowość w biznesie nie służy nikomu. W czasach gdy otwarta komunikacja stała się wartością samą w sobie, świadome działania marketingowe powinny zmierzać w kierunku budowania otwartego, a jednocześnie przyjaznego oblicza firmy. Jednym z narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie wizerunkiem firmy jest fotografia biznesowa.

Jeszcze w latach 80-tych ubiegłego wieku fotografia biznesowa była postrzegana jako fanaberia bogatych i wpływowych, dzięki której mogli oni utrwalać własne wyobrażenia o sile i potędze. Liczne sesje zdjęciowe Donalda Trumpa w nowojorskich hotelach i apartamentowcach to już klasyka gatunku.

Wiele się jednak od tamtego czasu zmieniło i dziś fotografia biznesowa wykorzystywana jest w nieco innym charakterze. Okazało się bowiem, że profesjonalne zdjęcia mogą być niezwykle skutecznym narzędziem wparcia marketingu, budowania PR i komunikacji biznesowej.

Fotografia biznesowa – otwarta komunikacja biznesowa

W czasach w których treści wizualne stały się podstawą sprawnej komunikacji w internecie, fotografia biznesowa zyskała rangę reprezentacyjną. Zdjęcia biznesowe publikowane na stronie internetowej, blogu czy w social media to forma cyfrowej wizytówki, dzięki której możemy poznać firmę, jej hierarchię i strukturę organizacyjną jeszcze przed nawiązaniem kontaktu.

Fotografia biznesowa wzmacnia też poczucie wiarygodności w kontaktach z klientami czy partnerami biznesowymi. Zdjęcia pozwalają wyjść z cienia i za sprawą otwartej komunikacji wyróżnić się na tle konkurencji.

Fotografia biznesowa – pozytywny wizerunek

Fotografia biznesowa to nie tylko prezentacja cech fizycznych i stylu ubierania osób pełniących określone role w firmie. Kluczową rolą zdjęć biznesowych jest kształtowanie istniejącego wizerunku firmy lub budowanie go od podstaw.

Słynne 7 sekund w trakcie których powstaje tzw. pierwsze wrażenie jest cenną wskazówką dla firm i osób indywidualnych, chcących wykorzystać swój potencjał wizerunkowy. Fotografie biznesowe pokazują profesjonalizm i kompetencje w otoczeniu innych pozytywnych wartości, takich jak otwartość, pozytywne nastawienie czy gotowość do działania.

Jeśli zadbamy o wrażenia z którymi odbiorca chciałby się utożsamiać, zbudujemy w jego świadomości trwały, pozytywny wizerunek.

Fotografia biznesowa zgodna z wartościami firmy

Popularność jaką cieszy się fotografia biznesowa wpłynęła na silny rozwój jej stylu i formy. Zdjęcia biznesowe to nie tylko klasyczne portrety biznesowe czy zdjęcia do CV. Dużą popularnością cieszą się fotografie profilowe wykorzystywane w mediach społecznościowych LinkedIn czy Facebook.

Zdjęcia sytuacyjne prezentujące pracowników firmy podczas wykonywania codziennych obowiązków pojawiają się we wpisach blogowych, są też doskonałym wsparciem działań z zakresu HR. Sesje wizerunkowe kreują kompleksowy obraz firmy.

Specjalista od fotografii biznesowej Dariusz Kempny uważa, że firmy coraz lepiej wykorzystują swój wizerunek w działaniach marketingowych: „Sesje biznesowe są coraz lepiej ukierunkowane na przekaz spójny z wartościami firmy.

Fotografia biznesowa pozwala na kreowanie wizerunku który doskonale wpisuje się w strategię firmy. Zdjęcia biznesowe są niezwykle plastycznym tworzywem i to od nas zależy, w jakim stopniu wykorzystamy dostępne możliwości… ”

Więcej o kreowaniu wizerunku firmy na stronie www.dariuszkempny.pl

Podziel się