Media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter są obecnie bardzo popularne i wykorzystywane na co dzień przez miliony ludzi na świecie. To ogromna grupa potencjalnych klientów dla przedsiębiorców, dlatego też często korzystają oni z narzędzi marketingowych dostarczanych przez social media.

Social media przede wszystkim opierają się na relacjach i społecznościach, dlatego dla firm bardzo ważne jest w tym przypadku tworzenie takiej treści, która będzie mogła dotrzeć do jak najszerszej grupy osób poprzez wszystkie te zależności. Im więcej osób polubi i przekaże innym dany post, tym lepiej, ponieważ wtedy działania marketingowe okażą się jeszcze skuteczniejsze.

Właśnie dlatego w social media tak ważne są zasięgi, które odnoszą się przede wszystkim do zasięgów publikowanej treści. Zasięg ten jest jednak uzależniony od bardzo wielu czynników, do których zalicza się nie tylko atrakcyjność postu, ale również to, jak jest on promowany.

Duże znaczenie ma tutaj spora liczba fanów strony, z którymi możliwa jest tak zwana amplifikacja, czyli rozpowszechnianie informacji w sposób wirusowy, ale też można wykorzystać płatne narzędzia marketingowe, które pomagają w dotarciu do wyznaczonej grupy docelowej.

W przypadku mediów społecznościowych profilowanie potencjalnych klientów jest jeszcze łatwiejsze, ponieważ udostępniają oni on-line najczęściej bardzo wiele informacji. W ten sposób reklamodawca może wykupić taką reklamę, która trafi do osób najbardziej nią zainteresowanych.

Warto jednocześnie wskazać, że sam duży zasięg treści nie zawsze przekłada się na zwiększenie sprzedaży w tak wysokim stopniu, jak chcieliby reklamodawcy. Ważne jest również zaangażowanie, ponieważ dzięki niemu można uzyskać jeszcze lepsze wyniki, gdyż wtedy można zatrzymać przy sobie więcej klientów – zarówno tych potencjalnych, jak i obecnych.

Więcej pomocnych informacji dotyczących social media marketingu można wyszukać na portalu publicrelations.pl, który skupia się na PR oraz marketingu. Razem z publicrelations.pl można dowiedzieć się, co nowego w branży, a także poszerzać swoją wiedzę o tym, jak skutecznie promować się w biznesie.

Podziel się