Masz własny sklep internetowy lub stacjonarny? Na pewno wiesz, że walka z konkurencją o klientów może być trudna. Właśnie dlatego coraz więcej sklepów stawia nie tylko na szeroki asortyment i atrakcyjne ceny, ale również angażuje swoich klientów w różne działania, aby na tej podstawie tworzyć ich lojalną grupę, która będzie bardziej skłonna do wykonania zakupów właśnie u nich.

Niestety, nie ma cudownej recepty na to, w jaki sposób zachęcić klienta do wykonania zakupów w danym sklepie. Dodatkowo nie ma jej też wtedy, gdy chcemy zachęcić klienta do ponownych zakupów. Są jednak czynniki, które zwiększają to prawdopodobieństwo, dlatego warto je poznać.

Profesjonalna obsługa klienta

To podstawa w każdej branży. Gdy klient zostanie profesjonalnie obsłużony, w takim przypadku istnieje większa szansa na to, że z danej oferty będzie korzystał również w przyszłości.

Wykorzystanie portali społecznościowych

Obecnie nawet mniejsze firmy posiadają własne strony w mediach społecznościowych – dzięki nim można prowadzić skuteczne działania polegające na pozyskiwaniu nowych klientów oraz na angażowaniu tych stałych. Prowadzenie różnych konkursów, informowanie o promocjach i nowościach, łatwy kontakt z klientami oraz niskie ceny promocji sprawiają, że to strzał w dziesiątkę.

Grywalizacja w promocji sklepu

Ciekawym pomysłem będzie również grywalizacja, czyli metoda, która bazuje na zastosowaniu mechanik używanych w grach fabularnych lub komputerowych w sytuacjach, które gier nie dotyczą. Przykładowo grywalizacja może polegać na zbieraniu punktów, wypełnianiu misji związanych z ofertą sklepu, odwiedzaniu konkretnych miejsc.

Remarketing

To propozycja przeznaczona dla sklepów internetowych. Remarketing jest rodzajem kampanii reklamowej poprzez Google AdWords, która polega na skierowaniu informacji do osób odwiedzających daną stronę. Przez pliki cookies klientowi prezentowane są reklamy danego sklepu zachęcające do powrotu do niego.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na portalu AdNext.pl. Portal AdNext.pl koncentruje się na nowych technologiach w dziedzinie marketingu. Zapraszamy!

Podziel się