Chcemy być widoczni – niezależnie od branży czy produktu. Zależy nam na dotarciu do potencjalnego klienta szybciej i lepiej niż konkurencja. A konkurencja jak to ma w zwyczaju – nie śpi. Mimo tego, że współczesny marketing skupiony jest w większości na internecie, warto docierać do konsumenta również poza środkami masowego przekazu.
Czy opłaca się inwestować w marketing below the line, a zwłaszcza w stojaki reklamowe?
Czym są stojaki reklamowe?
Stojaki reklamowe wliczają się w kategorię jaką są materiały POS, a właściwie POSM. Są to materiały wspierające sprzedaż, stąd ich nazwa – point of sale (POS), a także point of sales material (POSM). Wybór i zastosowanie stojaków reklamowych jest szeroki.
Stosuje się je zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Mogą również służyć jako miejsce na ulotki, katalogi, czy pełniąc rolę ekspozycji handlowej. Kierują klienta bezpośrednio do naszego punktu usługowego, lub informują o nowościach w sklepie. Warto dopasować ich rodzaj do sytuacji, a także efektu który chce się osiągnąć.
W jaki sposób wykorzystać stojaki reklamowe?
Każdy producent POS powinien zadbać o to, żeby jego produkt był jak najlepiej widoczny. Stojaki reklamowe mają w końcu na celu jak najlepsze wypromowanie przedstawionego na nim artykuł, przyciąganie potencjalnych klientów, a w końcu zachęcenie ich do zakupu.
Mogą, a nawet powinny zmobilizować konsumenta do dalszej interakcji z marką, dlatego oprócz widoczności, należy zwracać uwagę na klarowność informacji na niej zawartej.
Gdzie znajdą zastosowanie stojaki reklamowe?
Jedną z najpopularniejszych form stojaka reklamowego są tak zwane potykacze. Widzi się je praktycznie na każdym kroku. To właśnie one stoją zwykle na zewnątrz sklepów, zachęcając do wejścia. Można na nich umieścić zdjęcia przecenionych produktów, godziny otwarcia, czy zabawny napis. Stwarzają wiele możliwości, a co na nich się ostatecznie znajdzie, zależy często od inwencji właściciela.
Doskonale sprawdzą się przed punktami usługowymi, sklepami i wszędzie tam, gdzie zachęca się do bezpośredniej interakcji. Podobne cele mogą spełniać tzw. totemy, czy dwu i jednostronne stojaki. Można je wykorzystać podczas wszelkiego rodzaju wystaw, konferencji, czy wydarzeń branżowych. W ich trakcie dobrym rozwiązaniem mogą się okazać także stojaki na ulotki.
Zaletą wszystkich stojaków jest ich mobilność. W zależności od potrzeb, czy zmieniających się warunków, można je przemieszczać, czy wkomponowywać w stanowisko. Są w stanie znaleźć się wszędzie tam, gdzie inne reklamy nie mogą, pozwalają również znacznie zaoszczędzić, w porównaniu z innymi formami reklamy.
Stojaki reklamowe mogą docierać wszędzie tam, gdzie nie dotrze reklama na Facebooku, czy billboardzie. Znajdują się często w bezpośredniej okolicy produktu, lub marki, przez co mogą bezpośrednio zachęcić potencjalnego klienta do ich zakupu.
Najnowsze Komentarze