W dobie powszechnych zakupów online internauci mogą błyskawicznie weryfikować ceny interesujących ich produktów. Dlatego skuteczne zarządzanie cenami jest gwarancją odniesienia sukcesu w e-commerce. Jeżeli prowadzisz e-biznes i nie wiesz, czy warto śledzić ceny online, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Czy cena w biznesie jest stała?

Dla każdego przedsiębiorcy wyliczenie ceny minimalnej dla danego produktu jest niezwykle istotną kwestią. Od tej kwoty może zależeć, jakie rabaty nadaje na dany produkt i w jaki sposób może balansować cenami. Śledząc ceny online, łatwo zauważyć, że wartości te nie są stałe – zwłaszcza w e-commerce.

Jakie czynniki wpływają na wahania cen w e-commerce?

  • Koszt zakupu i narzut – śledząc ceny online u różnych sprzedawców, można zauważyć, że cena tego samego produktu nie jest identyczna. Jednym z czynników, który na to wpływa, jest odmienna dla każdego przedsiębiorcy cena zakupu danego towaru oraz narzut, jaki musi do niej dodać. Dzięki temu, wyliczając cenę minimalną produktu, możemy balansować wartościami względem wymienionych niżej czynników.
  • Dzianie konkurencji – konkurencja w e-commerce jest bardzo duża. Nie ma co ukrywać, że ten sam produkt może być wystawiany w setkach innych sklepów. Aby skutecznie konkurować z innymi sprzedawcami, warto śledzić ceny online i dostosowywać wartości, aby zwiększać zyski i cieszyć się mianem lidera rynku. Taki zabieg również sprzyja wahaniu cen.
  • Strategia marketingowa – każdy przedsiębiorca manipuluje cenami. Dostosowanie się do konkurencji to jeden aspekt, natomiast warto pamiętać, że śledząc ceny online, można zauważyć, że e-sprzedawcy często stosują różnorodne strategie cenowe. Przemyślana polityka cenowa sklepu może być niezwykle istotna dla rozwoju biznesu.
  • Okresy wyprzedaży – wpływ na wahania cen w e-commerce mają cyklicznie powtarzane wyprzedaże. Trzeba pamiętać, że e-sprzedaż jest niezwykle czuła na wszelkie okresy promocyjne – Black Friday, Walentynki, Dzień Dziecka, letnie czy zimowe wyprzedaże – jest to czas znacznych obniżek i wielkich różnic cenowych pomiędzy konkurencyjnymi sklepami. Jeżeli nie śledzisz cen online, to nie wiesz, czy Twoja oferta jest atrakcyjna dla kupujących.
  • Popularność danego produktu – bardzo dużą rolę w wahaniach cen w sieci odgrywa popularność danego produktu. Jeżeli jest duży popyt, to ceny zostają podnoszone. Dodatkowo należy pamiętać o sezonowości towaru. Przykładowo narty będą tańsze w zakupie latem niż w środku sezonu zimowego.
  • Reakcja klientów na cenę – Jeżeli popyt na dany produkt rośnie, a klienci nadal go chętnie kupują, może wystąpić okresowy wzrost cen. Sprzedawcy testują, czy zwiększając zysk ze sprzedaży, nadal utrzymają kontrahentów. Śledząc ceny online, wiemy dokładnie, kiedy dany towar traci, a kiedy zyskuje na wartości.

Jeżeli regularnie śledzisz ceny online w swojej branży, doskonale wiesz, że cena nie jest stała. Dzieje się tak dlatego, że przedsiębiorcy starają się stosować najróżniejsze strategie cenowe, reagują na popyt i podaż.

Dodatkowo na sprzedaż w internecie wpływa kalendarz e-commerce, który zawiera daty okresowych wyprzedaży. Sieć daje niesamowite możliwości, jeżeli chodzi o dotarcie do klienta. Natomiast trzeba też pamiętać o tym, że liczba konkurencyjnych sklepów, również jest ogromna.

 

Jak wykorzystać wielokanałowość?

Prowadząc biznes w sieci, warto wykorzystać potencjał strategii multichannel. Wielokanałowość pozwala na zaprezentowanie swojej oferty na różnych portalach, co wpływa na zwiększenie liczby transakcji. Jeżeli chcesz sprzedawać w wielu miejscach, musisz kontrolować konkurencję – śledzić ceny online – i trzymać rękę na pulsie.

Jakie serwisy zakupowe są w Polsce najpopularniejsze?

  • Allegro.
  • Ceneo.
  • Erli.
  • Skąpiec.
  • Empik.
  • Amazon.
  • Ebay.

Jeżeli chcesz otworzyć się na większą liczbę klientów, koniecznie zainteresuj się współpracą z Allegro lub Ceneo. To giganci krajowego rynku e-commerce, którzy generują wielką liczbę odwiedzin użytkowników.

Natomiast, aby dobrze przygotować swoją ofertę na powyższych portalach, trzeba śledzić ceny online konkurencji. Taką możliwość daje system do monitoringu i automatyzacji cen w sieci – LivePrice.

Korzyści, jakie niesie ze sobą automatyczne śledzenie cen online:

  • Oszczędzasz czas i pieniądze.
  • Zyskujesz na brakach magazynowych konkurencji.
  • Zwiększasz sprzedaż.
  • Chronisz marżę.
  • Sam określasz swoją konkurencję i możesz optymalizować ceny wedle jej ruchów.
  • Kreujesz swoją pozycję w branży.
  • Wygodnie automatyzujesz proces nadawania cen.
  • Patrzysz konkurencji na ręce.
  • LivePrice
  • automatycznie paruje
  • konkretne, powiązane z Twoimi ofertami produkty na podstawie kodów EAN.
  • System umożliwia parowanie produktów po nazwie i słowach kluczowych.

 

Automatyzacja procesu śledzenie cen online

Śledząc ceny online, w łatwy sposób możesz zobaczyć, jak swoją polityką cenową balansuje konkurencja. Jakie wartości nadaje na konkretnych produktach. Oczywiście działanie tego typu (jeżeli wykonywane jest manualnie) jest bardzo trudne do analizy i niezwykle czasochłonne. Do skutecznego i profesjonalnego śledzenia cen online warto wykorzystać dedykowane narzędzie LivePrice.

Automatyzacja w śledzeniu cen online pozwala na dokładne poznanie wartości, jakie nadaje konkurencja na poszczególnych produktach. Dodatkowo system może prowadzić samoczynne ustawianie cen na wybranym kanale sprzedaży – Allegro, Ceneo, e-sklep – zgodnie z nadanymi instrukcjami i cenami minimalnymi.

Komplementarne działanie śledzenia cen online i automatyki cenowej gwarantuje zwiększenie zysków i wyprzedzenie konkurencji.

Wypróbuj system LivePrice przez 14 dni za darmo.

 

 

 

 

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się