Marketing online włącza różne formy reklamy. Wśród nich od wielu lat prym wiedzie SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych.

Chociaż pozycjonowanie stron jest jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie, to jednak nadal wiele osób nie wie o jego istnieniu. Wynika to z faktu, że reklama ta praktycznie nie jest widoczna – zauważyć można jedynie jej efekty. Na czym dokładnie polega SEO? Jakie są główne zalety tej metody reklamowej? Komu warto ją zlecić?

 

SEO – co to jest?

SEO (z angielskiego search engine optimization) to działania, które mają na celu zwiększenie oglądalności promowanej strony internetowej za pomocą wyszukiwarki internetowej. Do promocji wykorzystywana jest wyszukiwarka Google, gdyż to z niej korzysta większość użytkowników internetu.

Głównym zadaniem reklamy tego typu jest przyciągnięcie na strony większej liczby użytkowników, co automatycznie przekłada się na większe zainteresowanie ofertą. Strona dobrze pozycjonowana jest wtedy wyświetlana na wysokiej pozycji w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania – są to wyniki nieopłacone przez systemy promocji oferowane przez wyszukiwarkę jak Google Ads.

SEO to grupa czynności, na które składają się optymalizacja oraz pozycjonowanie stron WWW:

  • Optymalizacja stron – służy do właściwego przygotowania strony internetowej do promocji, aby była ona dopasowana do wymogów Google. Jako że działania prowadzone są na stronie, określana jest ona jako on-site.
  • Pozycjonowanie – w tym przypadku reklama dotyczy działań prowadzonych poza stroną, czyli off-site. Włącza zdobywanie wartościowych linków, czyli link building. Im więcej wartościowych linków prowadzących do strony, tym lepsza jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google.
  • Pozycjonowanie można podzielić na ogólne, jak i lokalne – to drugie różni się tym, że jest skupione stricte na konkretnej lokalizacji. Dotyczy to fraz, jak i źródeł linkowania, np. z portali lokalnych. Dobrym przykładem kluczowej frazy lokalnej jest Pozycjonowanie Poznań– dotyczy pozycjonowania w konkretnym mieście, w tym przypadku Poznaniu.

 

Jak przebiega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie nie powinno być traktowane jako pojedyncza czynność. Należy traktować je w kategorii procesu, który prowadzony jest długoterminowo, ponieważ to właśnie wtedy może przynieść najlepsze efekty.

  1. Audyt strony WWWPrace rozpoczynają się od przeprowadzenia audytu promowanej strony internetowej. Mają one na celu sprawdzić jej przygotowanie do promocji przez pozycjonowanie i wskazać na niedociągnięcia, które powinny być naprawione.
  2. Wybór słów kluczowychW przypadku SEO mają one bardzo duże znaczenie, ponieważ to one służą do prowadzenia promocji. Słowa kluczowe, inaczej frazy kluczowe w SEO określają zawartość strony i odzwierciedlają informacje wpisywane do wyszukiwarki przez internautów, którzy chcą dostać się na daną witrynę.
  3. Optymalizacja stronyDziałania te obejmują zmianę w strukturze strony, jej kodzie, w treści i w grafice, aby była ona łatwiejsza w pozycjonowaniu.
  4. Pozycjonowanie stronyDziałania te obejmują różne czynności, na przykład publikowanie artykułów sponsorowanych na innych stronach, prowadzenie bloga firmowego, fanpage w mediach społecznościowych. Systematycznie dodawane treści prowadzące do promowanej strony pozwalają na podniesienie jej pozycji.
  5. Kontrola efektówW SEO stale kontroluje się efekty prowadzonych działań, co pozwala także na ewentualną modyfikację konkretnych czynności, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki.

Więcej informacji o szczegółach pozycjonowania można znaleźć na stronie internetowej Agencji Reklamowej Online Group działającej w Krakowie.

 

Jakie są główne zalety SEO?

Pozycjonowanie stron ma wiele zalet, co powoduje, że już od wielu lat metoda ta cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców.

Przede wszystkim SEO zapewnia skuteczne efekty – to reklama działająca bezpośrednio w wyszukiwarce, czyli tam, gdzie internauci rozpoczynają poszukiwanie produktów czy usług. Strona na wysokiej pozycji pozwala wtedy na przyciągnięcie uwagi, buduje rozpoznawalność i profesjonalny wizerunek.

Warto też zaznaczyć, że pozycjonowanie nie jest drogie. Wprawdzie wymaga ono stałego prowadzenia działań, co oznacza systematyczne wydatki, niemniej jednak nie są one bardzo wysokie.

Aby uzyskać najlepsze efekty, pozycjonowanie stron warto powierzyć dobrej agencji reklamowej.

 

 

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się