Internet jest dziś jednym z najpopularniejszych mediów. Służy nam między innymi do przekazywania informacji, szukania produktów i zdobywania wiedzy. Aby odnaleźć interesujące nas treści, nie wchodzimy na strony na chybił-trafił. Zazwyczaj korzystamy z wyszukiwarek. Jak to się dzieje, że wpisując prostą frazę, zwykle trafiamy na informacje, jakich szukaliśmy?

 

Wyniki wyszukiwania

Przeciętny internauta prawdopodobnie sięgnie po jeden z wyników wyszukiwania, który wyświetli mu się na pierwszej stronie wyników. Nie zaglądając na stronę, nikt nie potrafi ocenić, jaką wartość ona reprezentuje i czy wchodzić na nią, czy może przeglądać kolejne dziesiątki wyników.

Dlatego autorom stron internetowych zależy na tym, aby znajdowały się one w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Czy trzeba zapracować na to wyjątkową treścią?

Od czego zależy pozycja strony?

Nie jest regułą, że u szczytu wyników wyszukiwania znajdują się najlepsze, najbardziej wartościowe strony, które świetnie odpowiadają potrzebom, dla których szukaliśmy danej informacji. Pozycja witryny zależy od szeregu różnych czynników, które można podzielić na dwie grupy: związane z działaniem i treścią strony oraz związane z popularnością danego miejsca w sieci.

Co dokładnie rozumieć przez „treść i działanie strony”? Znaczenie ma między innymi ilość treści na stronie i częstotliwość dodawania nowych artykułów. Pozycję znacznie zwiększa także unikalność. Strony, których treści są skopiowane z innych witryn raczej nie znajdą się zatem wysoko w wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie mają także słowa kluczowe – czyli frazy, które internauta wpisuje w wyszukiwarkę. Liczy się zarówno występowanie ich w tekście, jak i nagłówkach czy adresie URL. Ważne są także kwestie techniczne – optymalizacja kodu HTML i to, jak szybko ładuje się strona.

Drugą grupę czynników można ogólnie określić jako popularność strony. Znaczenie ma ilość linków w sieci, które prowadzą do naszej witryny, a także jakość stron, które nas polecają. Zaufanie do naszej strony zwiększa także obecność w Social Media.

Pozycjonowanie stron

Kluczem do tego, aby nasza strona znalazła się wysoko wśród wyników wyszukiwania jest pozycjonowanie stron. Należy zadbać o to, aby była ona sprawna technicznie. Błędy czy wolne ładowanie witryny obniżają jej pozycję.

Oprócz tego, warto poświęcić więcej czasu na przygotowanie treści. Sprawdźmy wpierw dokładnie, jakie frazy wpisują internauci najczęściej i wykorzystajmy je na swojej stronie.

Oczywiście, samodzielne stworzenie takiej treści jest dla laika raczej niemożliwe, a na pewno bardzo trudne. Na szczęście, pozycjonowanie stron to coraz popularniejszy temat i na rynku działa wiele firm, które zajmują się przygotowywaniem stron w taki sposób, aby czytelnik je łatwo znajdował. Warto zgłosić się zatem do specjalistów – pozycjonerów, marketingowców i copywriterów, którzy stworzą dla nas wartościową stronę.

Należy poświęcić także trochę czasu, aby zadbać o obecność w mediach społecznościowych i rozszerzanie popularności firmy, produktu czy usługi w sieci.

Autor:
Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna GreenWeb – specjalista od marketingu internetowego.
Podziel się