Jak wiadomo, marketing może mieć swoje różne odcienie i co za tym idzie, możemy o nim mówić również w perspektywie internetu. Jeżeli chodzi o spektrum możliwości, jakie daje nam marketing internetowy – jest ich naprawdę całe mnóstwo. W tekście weźmiemy sobie jednak pod uwagę wyłącznie dwie z nich — AdWords oraz pozycjonowanie.

AdWords

Gdyby trzeba było w największym skrócie wyjaśnić, czym jest AdWords, należałoby powiedzieć o systemie reklamowym Google, który funkcjonuje od ponad 17 lat. Niemniej takie tłumaczenie z pewnością nikogo nie satysfakcjonuje. Tak więc nie pozostaje nic innego, jak przejść do szczegółów.

Te prezentują się tak, że mowa o systemie reklamowym Google, za pomocą którego realne jest wyświetlanie linków sponsorowanych. Jak łatwo się można domyślić, linki te wyświetlają się w ramach wyszukiwarki Google, ale to nie wszystko. Otóż linki te można znaleźć także na stronach, które współpracują w ramach Google AdSense.

Czas od razu odpowiedzieć sobie na pytanie, czym jest Google AdSense. Sprawa jest prosta — Google AdSense to serwis reklamowy Google, dzięki któremu na stronie internetowej pojawiają się kontekstowe reklamy tekstowe, reklamy wideo oraz bannery.

Wynik jakości AdWords

Warto jeszcze na moment nawiązać do Google AdWords. Przez wynik jakości rozumie się podstawę pomiaru trafności oraz jakości reklamy. Niemniej można powiedzieć, że są różne wyniki jakości AdWords. Za najważniejsze uważa się następujące z nich:

  • Wynik Jakości na poziomie słów kluczowych,
  • Wynik Jakości na poziomie witryny,
  • Wynik Jakości strony docelowej reklamy,
  • Wynik Jakości na poziomie tekstu reklamowego.

Pozycjonowanie

Skoro powiedzieliśmy sobie na temat AdWords, nie pozostaje nic innego, jak przejść do pozycjonowania. Biorąc pod uwagę to, co słyszy się na temat pozycjonowania, można pokusić się o stwierdzenie, iż mówimy wiele. Niemniej pojawia się pytanie, czy to, co mówimy, jest zgodne z prawdą? Niech każda osoba samodzielnie odpowie na to pytanie pod koniec tekstu.

Tak więc pozycjonowanie określa się również jako SEO i jest to działanie marketingowe, które prowadzi się w przypadku konkretnej strony internetowej. W skrócie można powiedzieć, że chodzi o zdobycie i utrzymanie możliwie najwyższych pozycji przy sprecyzowanych frazach kluczowych. Można jeszcze do tego dodać, że chodzi o naturalne wyniki wyszukiwania w danej wyszukiwarce.

Jeżeli chodzi o działania mające związek z pozycjonowaniem stron, trzeba zaznaczyć, że przede wszystkim chodzi o tworzenie, optymalizację treści, techniczne usprawnianie witryny oraz pozyskiwanie linków przychodzących.

Warto jeszcze na koniec podkreślić, że biorąc pod uwagę udział wyszukiwarek na polskim rynku, Google jest po prostu bezkonkurencyjne.

Podsumowanie

Jak widać, marketing internetowy to bardzo szeroki temat. Niemniej trzeba mieć jednak na uwadze, że to, co było powiedziane na temat pozycjonowania oraz AdWords, to był skrót. Są to tematy, o których można powiedzieć znacznie więcej. Poza tym marketing internetowy niesie za sobą nie tylko te dwie możliwości.

Podziel się