Przed Tobą misja wprowadzenia sklepu internetowego Twojego klienta na szczyt Google? Poniżej podpowiadam Ci, jak go zoptymalizować i o czym jeszcze pamiętać, by zwiększyć prawdopodobieństwo na przynajmniej TOP10.

Odpowiedni wybór słów kluczowych

To pierwsza czynność, od której powinieneś zacząć przygotowanie do pozycjonowania sklepu. Pamiętaj, że sklepy internetowe nie działają lokalnie, tylko na cały kraj (albo nawet poza jego granicami) – niezbędne więc okaże się pozycjonowanie ogólnopolskie lub globalne.

Musisz zatem wybrać takie słowa, które będą przynosić efekty bez dodatku miasta lub województwa po nim. W tym przypadku kilkadziesiąt fraz to minimum (rzecz jasna ich liczba zależy przede wszystkim od wielkości i asortymentu sklepu).

Przypisanie słów kluczowych

Każde słowo kluczowe bądź też ich grupa powinna być przypisana do pasującego produktu, kategorii lub podkategorii. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo, że użytkownik, który wchodzi na dany landing page otrzymuje wynik możliwie najbardziej zbliżony do jego wcześniejszego zapytania.

Uporządkowanie nagłówków 

Prawidłowo wprowadzone nagłówki H1, H2 i H3 odgrywają znaczącą rolę w ocenie słów kluczowych przez roboty wyszukiwarki. Warto więc zwrócić na nie uwagę.

Stworzenie opisów kategorii (oraz podkategorii!)

Wiele właścicieli sklepów nie zwraca na nie szczególnej uwagi – to błąd. Im więcej unikalnej treści w sklepie, tym większa szansa na zdobycie szczytów Google. Z tego względu warto jednak zapełnić puste pola w tych częściach sklepu – wie o tym każdy dobry pozycjoner.

Stworzenie opisów produktów

Skoro mamy już opisy kategorii i podkategorii, naturalnie przychodzi czas na opisy produktów. Obowiązuje taka sama zasada, jak wcześniej. Odpowiednio przygotowane opisy produktów będą zawierać słowa kluczowe (ale bez zbytniej przesady) i zaciekawiać odbiorców w taki sposób, by prowadziły do sprzedaży.

Teraz już wiesz, co zrobić, by pozycjonowany przez Ciebie sklep nie zginął gdzieś pomiędzy 150, a 347 stroną wyników wyszukiwania. Powodzenia!

Podziel się