Choć może się wydawać, że do sprawnej translacji tekstów potrzebna jest wyłącznie dobra znajomość wskazanego języka, rzeczywistość prezentuje się zgoła inaczej. Żeby tłumaczenie miało sens, trzeba zwrócić uwagę na szereg detali, a także szeroko rozumianą poprawność gramatyczną i stylistyczną. Do tego dochodzi prawidłowe użycie specjalistycznych zwrotów.

Szczególną trudność sprawiają teksty techniczne i branżowe (np. medyczne, prawnicze czy też budowlane). W ich przypadku ryzyko popełnienia błędu jest duże, do tego dochodzą liczne pułapki, przed którym trzeba się ustrzec. Wszystko to sprawia, że gwarancję wysokiej jakości są w stanie dać wyłącznie sprawdzeni specjaliści. Gdzie takich szukać? Naturalnym wyborem wydaje się biuro tłumaczeń. Jest to dobry wybór czy może lepiej postawić na freelancerów?

Wybieramy najlepszego tłumacza

Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, jednak to biuro tłumaczeń wydaje się wyborem bezpieczniejszym. Głównie dlatego, że jest ono tworzone przez cały zespół fachowców, specjalizujących się w konkretnych dziedzinach. Dzięki temu klient ma większe szanse na to, by znaleźć tłumacza, który zna nie tylko język, ale też branżę, której dotyczy tekst.

Wspomniane bezpieczeństwo dotyczy również znacznie łatwiejszego sposobu weryfikacji biur. Mowa tu głównie o opiniach innych klientów. W internacie znajdują się wszystkie kluczowe informacje na temat jakości realizowanych usług, jak również sposobu wykonywania zleceń.

Także dlatego, że biuro tłumaczeń prowadzi zazwyczaj swoją stronę internetową, na której znaleźć można każdą potrzebną informację. W przypadku freelancerów nie jest to tak oczywiste.

Do tego dochodzi sama oferta, która w przypadku firm jest przeważnie znacznie bardziej rozbudowana, a także urozmaicana o różnego rodzaju usługi dodatkowe. Biuro tłumaczeń zawsze zajmuje się dokładną analizą zadań oraz szczegółową wyceną. Wszystko to zdecydowanie ułatwia planowanie prac. I właśnie z tych powodów to firmy wydają się rozwiązaniem lepszym.

Zapraszamy: Biuro tłumaczeń Łódź.

 

 

eMarketing może być prosty - Akademia eMarketingu
Podziel się