Wideo jest jednym z kluczowych elementów marketingu.Dziś większość ludzi woli coś zobaczyć, posłuchać niż przeczytać. Tworząc swoją strategie budowania wizerunku osobistego czy firmy nie należy pomijać tego kanału informacji. Dziś napisze na co warto zwrócić uwagę czy dodawaniu filmów na YouTube.

Dla czego własnie YouTube ?

1.YouTube jest częścią koncernu Google. Wiec mam już na starcie przewagę w indeksowaniu. Jest też logicznie, że Google najpierw skieruje darmowy ruch na własne platformy a nie zewnętrzne.

2.YouTube jest numerem jeden wśród platform wideo.Przy odpowiedniej optymalizacji filmu nie tylko zyskamy ruch z wyszukiwarki Google, ale też pozyskamy ruch z samej platformy hostingowej filmów.

3.Korzystanie z samego YouTube jest całkowicie Darmowe.

Ok przejdźmy do tematu optymalizacji wideo.

Po pierwsze Chwytliwy Nagłówek.

Dobry tytuł to już połowa sukcesu. Ma byś w miarę krótki intrygujący i oczywiści związany z tematyką film. Warto też by tytuł zawierał frazy kluczowe pod jakimi chcieli byśmy pozycjonować dany materiał wideo.

Po drugie Opis wideo.

Opis jest jednym z kluczowych elementów jak nie najważniejszym przy optymalizacji. To po nim robot wyszukiwarki oceni twoją treść i ją zindeksuje. Więc pamiętaj o krótkim unikalnym opisie, który będzie zawierał słowa kluczowe pod SEO.

Po trzecie Tagi.

Wiele osób pomija ten element ja uważam ze warto tutaj kolejny raz podać słowa kluczowe.To kolejna okazja by roboty wyszukiwarki odpowiednio zindeksowały nasz materiał.

Po czwarte Komentarze.

Dla mnie zasada jest jedna, zadbaj o to by pierwszy komentarz był pozytywny tą zasadę stosuje jak i pod wpisy na blogu jak i pod wideo. Oczywiście w miarę możliwości.Czasem wystarczy po prostu swoich widzów poprosić o wystawienie komentarza. Oceny i ilość wyświetleń mają znaczący wpływ na popularność filmu na YouTubie. Czym więcej widzów i pozytywnych reakcji tym częściej nasz film będzie podsuwany przez wyszukiwarkę.

Po piąte Subskrybenci.

Zadbaj o to by widzowie subskrybowali twój kanał na YouTub. Jeśli jest to możliwe poproś sam w filmie o subskrypcje kanału. Warto też podsunąć im do obejrzenia kolejne materiały z twojego kanału na przykład.

Po szóste Promocja.

Promuj swój materiał na platformach społecznościowych, blogach itp. Zadbaj przy tym o odpowiedni opis filmu. Dodaj też materiał na innych platformach wideo.

Ważna Rada. Nie nabijaj sztucznie ruchu. Nie kupuj subskrybentów itp. YouTube bardzo mocno walczy ze sztucznym nabijaniem ruchu. Można tak stracić cały swój Kanał i efekty naszej pracy. 

Podziel się