Wykonanie firmowej strony internetowej to wyzwanie przed którym prędzej czy później staje każdy przedsiębiorca, który poważnie myśli o rozwoju swojej firmy. Nieważne czy masz małą firmę usługową, czy potężną korporację – rozwijanie biznesu który nie jest godnie reprezentowany w sieci przypomina jazdę samochodem z zaciągniętym ręcznym hamulcem. Daleko tak nie zajedziesz.
W internecie jest wiele ofert dotyczących wykonania strony internetowej. W jaki sposób odsiać ziarno od plew i wybrać tą najkorzystniejszą.

 

Większość osób zamawiających stronę www wysyła zapytania ofertowe do kilku lub kilkunastu firm specjalizujących się w świadczeniu tego typu usług i wybiera najtańszą z nich, tymczasem cena strony internetowej to najgorsze kryterium jakim powinniśmy się sugerować. Aby wybrać najlepszą (dla nas) ofertę należy zwrócić uwagę na następujące rzeczy:

1. RWD (Responsive Web Design)

Strony responsywne są to strony, które automatycznie dostosowują swoja budowę do urządzeń na których są wyświetlane. W chwili obecnej ma to bardzo duże znaczenie, gdyż coraz większa grupa osób podczas przeglądania stron internetowych korzysta z urządzeń mobilnych takich jak tablety i smartfony.

Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż nowoczesny smartfon z ekranem dotykowym ma już niemal każdy w swojej kieszeni, a tablety bardzo często dodawane są jako gratis do umowy na telewizję cyfrową, telefon lub internet. Skoro więc ludzie już mają takie urządzenia (nawet jeśli wcześniej nie myśleli o ich zakupie), to z nich korzystają.

Statystycznie rzecz ujmując już ponad 30% Polaków wykorzystuje urządzenia mobilne do przeglądania internetu i liczba ta stale rośnie. Zazwyczaj gdy osoby używające urządzeń mobilnych wejdą na strony które nie są responsywne, to natychmiast je opuszczają, gdyż zapoznanie się z ich treścią jest tym trudniejsze, im mniejszym urządzeniem oni dysponują (poza bocznym paskiem do przewijania pojawia się także poziomy, który trzeba przesuwać podczas czytania każdej linijki tekstu).

Fakt ten dostrzegły też wyszukiwarki (zwłaszcza Google) i w wynikach wyszukiwania premiują strony, które mają budowę dostosowaną do urządzeń mobilnych.

Widzisz zatem jak ważne jest posiadanie responsywnej strony internetowej. Jeśli zainwestujesz w stronę statyczną, to nie dość że 30% Twoich niedoszłych klientów w ogóle nie zapozna się z jej treścią, to jeszcze będziesz mieć problemy z tym aby ktokolwiek ją zobaczył, gdyż ze względu na aktualizację algorytmów wyszukiwarek będziesz mieć utrudnione pozycjonowanie.

Pieniądze zainwestowane w tradycyjną stronę internetową, to pieniądze wyrzucone w błoto. Najlepiej świadczy o tym fakt, że dużą cześć naszych klientów stanowią osoby, które mają już strony internetowe wykonane ileś tam lat temu i chcą je przerobić tak, aby były responsywne.

2. Unikalna szata graficzna wykonana zgodnie z Twoimi wytycznymi.

Strona powinna wyć wykonana ściśle według Twojej koncepcji. Wyszukaj w internecie kilka adresów stron internetowych których wygląd trafia w Twój gust i poproś wykonawcę, aby zrobił coś podobnego.

3. Całkowite oszacowanie kosztów.

Nie płać zaliczek i nie podpisuj umów do puki nie zobaczysz strony – w ten sposób kupujesz kota w worku. Oferta mojej firmy zakłada wykonanie projektu strony na niezobowiązujących warunkach. Jeśli strona nie trafi w Twój gust, to możesz wycofać się ze współpracy beż żadnych kar umownych.

W ramach podanego cennika zobowiązuje się też do dokonania wszelkich przeróbek wskazanych przez klienta (kolorystyka, rodzaje czcionek, itp). Fakturę wystawiam dopiero po ostatecznym zaakceptowaniu wyglądu strony.

Mam nadzieję, że artykuł ten rozjaśnił Ci nieco sytuację i dzięki niemu pozyskasz stronę, która będzie godnie reprezentowała Twoją firmę w internecie i zapewni Ci niewyczerpalne źródło klientów.

Podziel się