Algorytm wyszukiwarki google ciągle się zmienia, dlatego warto śledzić na bieżąco nowe wytyczne dotyczące wyników wyszukiwania. Pod koniec lutego Google ogłosiło że od 21 kwietnia 2015r witryny które są przystosowane do urządzeń przenośnych, mobilnych wyszukiwarkach będą widoczne wyżej od stron które nie są „mobile- friendly”.

Google stawia na strony z szablony responsywne.

Ale to nie nowość, coraz więcej naszych klientów korzysta z przeglądarek mobilnych na tabletach i smartfonie wynik dla mojego bloga na dzień dzisiejszy to ponad 25% wejść jest właśnie z urządzeń mobilnych. Więc odpowiedz nasuwa się sama musimy dostosować nasz witryną do wyszukiwarek mobilnych, a możemy to zrobić właśnie dzięki szablonom responsywnym.

Czym jest szablon responsywny.

Słowo „responsywny”, choć brzmi obco, jest proste do wyjaśnienia. Oznacza witrynę lub aplikację dostosowującą się do wyświetlania na różnych urządzeniach – nie chodzi tu tylko o komórki, ale także laptopy i monitory o różnych rozdzielczościach, tablety, netbooki, smartfony oraz czytniki e-booków – czyli wszystko co mobilne.

Jak sprawdzić czy moja strona jest przyjazna wyszukiwarką.

Aby sprawdzić, czy witryna jest przyjazna dla urządzeń przenośnych, można przeprowadzić prosty test. Wynik pozytywny oznacza, że nie ma czego się obawiać i nowe zmiany nie zaszkodzą pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

testmobilnystrony

UWAGA jeśli twoja strona nie przeszła testu napisz do mnie Pomogę w uzyskaniu odpowiedniego szablonu.

Podziel się