Fotografie wykonywane w technologii 3D znajdują zastosowanie w wielu branżach – od medycyny, przez kontrolę jakości, aż po sektor e-commerce. Doskonałe odwzorowanie szczegółów sprawia, że zdjęcia 3D mogą znacząco podnieść potencjał sprzedażowy produktów oraz pomóc określić ich dokładne parametry. Dlaczego ta dziedzina ma szansę stać się technologią przyszłości?

Wzrost konwersji i redukcja zwrotów

W związku z rozwojem technologii związanej z fotografią trójwymiarową i obrotową branża e-commerce zyskuje nowe, potężne narzędzie, które może wykorzystywać do bardziej efektywnej sprzedaży produktów. Fotografia 3D, a także zdjęcia w technologii 360 stopni umożliwiają odbiorcom dokładne zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami oferowanych w sklepie internetowym towarów. Identyfikacja wizualna produktu następuje wówczas na zasadach zbliżonych do tradycyjnego sklepu, znika więc ryzyko, że jakieś cechy fizyczne towaru zostaną przeoczone przez klienta.

Technologia przyszłości już teraz wkracza do sklepów internetowych – badania wykazały, że przekłada się to na wzrost liczby zamówień, a tym samym wyższe dochody. Po wprowadzeniu fotografii wykonywanych w technologii 3D sklep Wiggle zajmujący się sprzedażą rowerów odnotował dwucyfrowy wskaźnik wzrostu konwersji (zamówień ze strony). Dodatkowo warto zauważyć, że zdjęcia trójwymiarowe i obrotowe pomagają klientom podejmować świadome decyzje, a to przyczynia się do zmniejszenia liczby zwrotów towarów zamawianych online.

Niższe koszty obsługi sklepu

Fotografia trójwymiarowa nie tylko zwiększa ilość zamówień w branży e-commerce, ale również znacząco redukuje koszty związane z obsługą sklepu internetowego. Klienci, widząc dokładny obraz produktu, zadają mniej pytań, rzadziej dzwonią do call center, zatem właściciele platform e-commerce mogą zredukować liczbę pracowników obsługujących infolinię lub czat online. Jak podaje portal Evigo.pl, po wprowadzeniu trójwymiarowych zdjęć produktów liczba telefonów wykonanych do infolinii sklepu internetowego spada o około 24%.

Fotografie 3D budują pozytywny wizerunek marki

Wykorzystanie zdjęć wykonywanych w technologii trójwymiarowej pomaga stworzyć pozytywny wizerunek firmy jako podmiotu, który jest transparentny i sprzedaje pełnowartościowe produkty, zatem nie obawia się dokładnie zaprezentować ich odbiorcom. Tym samym u klientów wzrasta poczucie satysfakcji z dokonywanych transakcji – badania wykazują, że nawet o połowę. Zadowoleni klienci chętniej wystawiają sklepom pozytywne opinie w serwisach internetowych, a to znakomicie buduje wizerunek marki w sieci.

Wpływ zdjęć trójwymiarowych na zaangażowanie klientów

Fotografie 3D oraz zdjęcia obrotowe przyciągają uwagę klientów i sprawiają, że spędzają oni więcej czasu w sklepie, przeglądając poszczególne produkty. Jest to technologia stosunkowo młoda, nic więc dziwnego, że wyjątkowo ciekawi potencjalnych odbiorców. Wykorzystanie technologii 3D w sektorze e-commerce może zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży „przy okazji” i przekonać klientów, którzy do tej pory nie mogli zdecydować się na zakup.

Materiał opracowany we współpracy z Injob.com .

Podziel się