Wzrost popularności Internetu i fakt, że większość z nas nie wyobraża sobie dzisiaj funkcjonowania bez dostępu do świata online sprawiła, że również branża reklamowa zainteresowała się potencjałem tkwiącym w wirtualnych reklamach. Jednym z najpowszechniejszych narzędzi marketingu internetowego jest stworzone przez Google narzędzie – Google AdWords.

Dało ono możliwość samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowej i stałe monitorowanie efektów reklamy. Aby jednak efektywnie korzystać z dobrodziejstwa linków sponsorowanych, warto wiedzieć jak działa AdWords i jak należy planować kampanie.

Jak to działa

Firma Google tworząc system AdWords wykorzystała potencjał tkwiący we własnej wyszukiwarce internetowej. Tworząc kampanie adwords, wykupujemy możliwość stworzenia i publikowania linków sponsorowanych, które wyświetlane są zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na stronach, które współpracują z AdWords w ramach programu Google AdSense.

Ujmując rzecz najprościej – po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego, osobie korzystającej z wyszukiwarki wyświetla się nasza reklama. Możliwe jest także ulokowanie linków w konkretnych witrynach, najczęściej tych zbliżonych tematyką do reklamowanych produktów i usług.

Czy to naprawdę działa

Tuż po starcie systemu AdWords wielu specjalistów miało mocno sceptyczne podejście do jego skuteczności. Czas pokazał jednak, że ten rodzaj kampanii doskonale sprawdza się w warunkach online. Co ciekawe, efektywności AdWords nie obniżyło nawet wprowadzenie popularnego programu do blokowania reklam. Skuteczność kampanii zależy przede wszystkim od umiejętności osoby, która ją tworzy.

Z racji tego, że Google oddało twórcom kampanii dużą swobodę działania, to właśnie na nich spoczywa odpowiedzialność na wykreowaniu klikalnych linków. Samo Google opracowało specjalny algorytm, który decyduje o sposobie wyświetlania reklam.

Pozycja linku określana jest głównie na podstawie dwóch czynników – maksymalnej stawki CPC (płatności za jednorazowe kliknięcie w link sponsorowany, którą ustala twórca kampanii) oraz wyniku jakości reklamy (wpływa na nią chociażby ustalenie słów kluczowych czy hasła reklamowego).

Czy AdWords się opłaca

Podobnie jak w przypadku skuteczności to, czy AdWords się opłaca czy nie zależy od umiejętności reklamodawcy i sposobu rozplanowania kampanii. Przy dobrej kampanii, AdWords może się okazać najbardziej skuteczną i opłacalną metodą promocji usług i towarów. Pamiętajmy, że głównym założeniem kampanii Google jest odpłatność wyłącznie za kliknięcia, a nie za samo wyświetlenie reklamy.

Dodatkowo warto pomyśleć o kosztach agencji SEM, jeśli chcemy by nasza kampania działała efektywnie. Warto rozejrzeć się za sprawdzoną agencją SEM, gdyż to jak nasza kampania zostanie zbudowane, jest niezwykle istotne w stosunku do jej efektywności.

Podziel się