Mobilna rewolucja to już nie wizja, ale fakt. Jak zauważa białostocka Agencja Interaktywna WiWi już 15,9 mln Polaków korzysta z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety i laptopy (Raport Digital, Social & Mobile in 2015).

Z tego samego raportu wynika, że Internet na telefonach przegląda już ponad 45% Polaków, a 9,2 mln osób aktywnie korzysta z portali społecznościowych na smarfonie. Powyższe dane to jednoznaczny sygnał, że Internet „przenosi się” na urządzenia mobilne, szczególnie smartfony. Strony internetowe muszą być więc dopasowane do przeglądania na takich urządzeniach, czyli muszą być responsywne.

graf1-uzytkownicy

Responsywne strony internatowe (RWD) to technologia, która pozwala na tańsze, łatwiejsze i bardziej optymalne budowanie serwisów niż tworzenie ich wersji mobilnych. Strony RWD automatycznie dopasowują swoje elementy wizualne i klikane (czcionkę, menu, kategorię i inne) do rozdzielczości ekranów, na których przeglądają je użytkownicy.

Rozwiązanie dla branży e-commerce

Strony responsywne tworzone są też z myślą o właścicielach serwisów komercyjnych i branży e-commerce. Strony i sklepy RWD to lepsza interakcja z użytkownikiem, który chętniej przebywa na stronie sklepu. Mogąc wygodnie przeglądać katalog produktów chętniej wejdzie na ścieżkę zakupową i zrealizuje zakup. Sklepy RWD umożliwiają klientom komfortowe przeglądanie produktów na smartfonach. Sklepy responsywne przeglądane np. na telefonie oferują bardzo przyjemną nawigację, minimum klikania i znakomitą czytelność witryny. A to tylko niektóre z funkcji sklepów wykonanych w technologii RWD.

Strony responsywne to ponadto odpowiedź multiscreening. Oznacza on przeglądanie oferty sklepu na kilku urządzeniach. Na przykład użytkownik rozpoczyna proces zakupowy na smartfonie popijając kawę na mieście, a kończy go na laptopie w domu, za pomocą którego złoży zamówienie. Technologia RWD umożliwia wykonanie jednej, uniwersalnej wersji tego samego sklepu internetowego czy strony.

RWD to technologia uniwersalna

Warto podkreślić, że responsywność stron to rozwiązanie, które się nie zestarzeje. Dlaczego? Ponieważ technologia ta umożliwia łatwe i szybkie unowocześnienie strony. W każdej chwili można coś zmienić, coś dodać czy usunąć bez konieczności robienia nowej strony od nowa. Koszt generalny strony jest zatem jednorazowy, a efekty możemy spokojnie utrzymać przez 5 następnych lat bez większych wydatków na witrynę.

Firmowa strona responsywna pozwoli wyróżnić się z tłumu konkurentów, ponieważ technologia RWD dopiero rozwija się w Polsce i na Podlasiu. Zakup strony responsywnej pomoże szybciej znaleźć się w topowych wynikach Google, a dodatkowo będzie chętniej odwiedzana przez użytkowników. Dlatego też warto poinformować klientów o tym, że sklep wykorzystuje technologię RWD i zachęcić ich do przeglądania oferty produktów na urządzeniach mobilnych.

Strony RWD można dowolnie rozbudowywać

Technologia RWD umożliwia zastosowanie wielu przydatnych funkcji, które pomogą zyskać klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Po pierwsze klikając w numer telefonu sklepu czy strony użytkownik może od razu do nas zadzwonić. Po drugie strony responsywne oferują intuicyjną nawigację – interfejs podąża na ruchami palców użytkownika zapewniając komfortowe przeglądanie oferty oraz innych treści.

Strona responsywna to w końcu dobry PR dla firmy. Przedsiębiorstwa, które zainwestowały w responsywną stronę wizytówkową postrzegane są jako nowoczesne i profesjonalne. Warto zwrócić tu uwagę na działania białostockiej Agencji interaktywnej WiWi. Firma ta z powodzeniem projektuje strony i sklepy responsywne oraz popularyzuje je wśród podlaskich przedsiębiorców.

Google lubi strony responsywne

Google to wyszukiwarka, z której korzysta 97% Polaków (badania Gemius z czerwca 2016 roku). Serwisów Google używa 24 mln polskich internautów, w tym ponad 17 mln korzysta z nich na urządzeniach mobilnych. Polskie firmy chcące zaistnieć w Internecie muszą się w niej znaleźć. Co ważne strony responsywne, takie jakie tworzy Agencja interaktywna WiWi, zostały oficjalne uznane za przyjazne dla Google: [https://webmasters.googleblog.com/2015/02/finding-more-mobile-friendly-search.html]. Oznacza to, że witryny zbudowane w oparciu o technologię RWD są lepiej oceniane przez Google i pojawiają się wyżej na liście wyników wyszukiwania. Dodatkowo strony RWD mają niższy współczynnik odrzuceń niż strony nieresponsywne. Niecierpliwi internauci szybko wychodzą bowiem ze stron niedopasowanych do ich urządzeń.

Zrób test Google na responsywność

Nie wiesz, czy Twoja strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych? Zrób test Google. Firma przygotowała specjalną aplikację, która analizuje stronę internetową i sprawdza jej przystosowanie do przeglądania na urządzeniach przenośnych. Link do mobile testu można znaleźć pod adresem https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=PL

Warto wykonać test, ponieważ jeśli nasza strona nie spełni wymagań, to aplikacja wskaże jakie błędy za to odpowiadają. Czy jest to na przykład za mała czcionka, za szeroka kolumna tekstu czy może zbyt dużo linków osadzonych zbyt blisko siebie. Jeżeli Twoja strona nie zdała testu Google to po pierwsze nie martw się, ponieważ szybko da się to poprawić. Wejdź na stronę http://wiwi.pl/tworzenie-stron-wordpress-cennik/  i zamów swoją nową stronę internetowa dostosowaną do wszystkich urządzeń mobilnych.

A tak wygląda prawidłowo wykonana, responsywna strona internetowa.

wiwi_end

Podziel się