Google Analytics to narzędzie potrzebne każdemu, kto chce mierzyć skuteczność swojej witryny oraz inne ważne dla jej funkcjonowania parametry. Pozwala ono wyciągnąć ważne wnioski na temat optymalizacji strony – zwłaszcza pod względem dostosowania jej do preferencji użytkowników. Co więcej, osoby prowadzące sklep w prosty sposób można śledzić zachowania internautów na serwisie – między innymi ich ścieżkę zakupową. Ale to nie wszystkie zalety Google Analytics!

Dzięki darmowemu narzędziu Google można mieć wzgląd do bardzo wielu różnych statystyk oraz automatycznie generowanych raportów na temat konkretnej witryny.

Co umożliwia monitorowanie wszystkich dostępnych w Google Analytics wskaźników? Specjalny kod śledzący, który zostanie wprowadzony do źródła strony. Najpierw jednak należy utworzyć konto GA, a następnie nazwać je oraz podać adres wybranej strony www. Wtedy system wygeneruje kod JavaScript, umożliwiający monitorowanie działań użytkowników. Specjaliści z firmy https://seo-kaszuby.pl/ od wielu lat zajmują się profesjonalną analizą danych o stronach, którymi się zajmują i wiedzą doskonale jak istotna jest regularna kontrola Google Analytics.

Z jakich opcji w Google Analytics korzysta się najczęściej?

Odbiorcy, a więc zakładka dzięki której można dowiedzieć się wielu ważnych informacji na temat zachowania internautów na stronie. Filtruje się je wybierając dane demograficzne, geograficzne, zachowanie czy technologie, z jakich korzystali odbiorcy.

Pozyskiwanie, pokazujące kanały, za pomocą których zdobywa się odbiorców strony. Mogą być to wyniki organiczne, bezpośrednie wpisanie adresu witryny, Social Media lub wyniki płatnego wyszukiwania. Każdy z nich posiada swoje źródło, a wiec szczegółową informację odnośnie miejsca, z którego użytkownicy przeszli na stronę.

Współczynnik odrzuceń pozwalający wskazać procent internautów, którzy opuścili witrynę po zobaczeniu tylko jej jednej podstrony. To dzięki niemu możliwa jest nie tylko optymalizacja treści, ale i technicznych aspektów serwisu, które sprawią, że odbiorcy chętniej zostaną na stronie oraz będą skłonni wykonać jakieś działanie.

Współczynnik konwersji określa działania, jakie chce się uzyskać od internautów. Może być to sprzedaż, ale także wypełnienie konkretnego formularza czy kliknięcie w wybrany przycisk. To ostatni etap pobytu internautów na stronie oraz cel starań, włożonych w jej prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego też jest najważniejszym ze wskaźników.

Podziel się