To, że umiemy pisać i całkiem nieźle nam to idzie, nie oznacza, że zakładając bloga lifestyle, bloga modowego czy bloga edukacyjnego od razu będziemy mieć tysiące fanów. Niestety – wypracowanie swojej marki wymaga zaangażowania i oprócz dostarczania treści także działań stricte promocyjnych. Rzadko ktoś trafia na bloga przypadkowo. Co więc zrobić, żeby przebić się do szerszego grona odbiorców?

 

Ciekawa treść
Wiele osób prowadzi swoje blogi i niestety nie widzi, że w Internecie podobnych stron są tysiące. Nie znaczy to jednak, że nie możesz poprowadzić kolejnego bloga kosmetycznego. Musisz jednak znaleźć swój styl i najlepiej aby był on oryginalny.

Staraj się podchodzić do tematu niesztampowo. Niech Twoje wpisy będą ciekawe, język prosty i łatwy do przyswojenia – długich, rozbudowanych opisów, pełnych trudnych, branżowych stwierdzeń, raczej nikt nie czyta. Lepiej napisać mniej, a bardziej konkretnie. Internauci cenią sobie również nieszablonowe poczucie humoru. Musisz także weryfikować publikowane informacje. To niedopuszczalne aby np. w portalach edukacyjnych były informacje wyssane z palca.

Dobre pozycjonowanie
Jest to bardzo ważna kwestia, której nie warto zaniedbywać. Jeżeli nie znasz się na niej zbyt dobrze, warto poświęcić odrobinę finansów i oddać sprawę w ręce specjalistów. To oni sprawią, że twój blog będzie wysoko w wyszukiwarkach i podczas szukania różnych fraz przez użytkowników to właśnie Twoja strona pojawi się na pierwszych pozycjach. Dobrze jest też odpowiednio nazywać swoje notki – tak aby zachęcały so sprawdzenia, co jest w środku, np. „czy można usunąć piegi sokiem z cytryny?”. Popularne wśród czytelników są też wyliczanki, np. „10 najlepszych sposobów na pozbycie się łupieżu”.

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych!
Dzisiejsze funkcjonowanie w Internecie nie może się obejść bez popularnych serwisów społecznościowych. Założenie swojego fanpage może nam pozwolić na codzienne udostępnianie swoich wpisów blogowych oraz bieżącą komunikację z fanami. Prawda jest taka, że bardzo dużo osób codziennie przesiaduje godzinami na serwisach społecznościowych i ukazujący się im post, notatka czy zdjęcie przypominają o istnieniu bloga. Jeżeli ktoś nie ma ustawionej przypominajki na blogu to najzwyczajniej może o nim po jakimś czasie zapomnieć. Facebook pomaga również płatnie promować posty, które według nas mogą zainteresować potencjalnych odbiorców, których jasno możemy określić. Wiadomym jest, że w przypadku blogów edukacyjnych czy blogów lifestyle bardzo ważną rolę pełnią kolejne udostępnienia, które są robione przez poszczególnych użytkowników. Zwiększa nam to zasięg oraz powoduje, że nasze treści trafiają do większej liczby osób.

Wypromowanie swojego bloga w dzisiejszych czasach to niezwykle trudne zadanie. Spowodowane jest głównie tym, że bardzo wiele osób chce zostać blogerem, gdyż wydaje im się to łatwe i niewymagające zbyt wielu starań. Sprawa jest zgoła inna – aby cieszyć się popularnością i posiadaniem swoich wiernych fanów, należy poświęcić dużo czasu, a również i pieniędzy. Pocieszające jest jednak to, że efekt takiej pracy rekompensuje nam wszystko. – również efekt

Podziel się