Jak już powszechnie wiadomo, wysokie pozycje w wyszukiwarce, często gwarantują sukces danego przedsiębiorstwa – także lokalnie. W związku z tym, wielu właścicieli firm zastanawia się, jak skutecznie wypromować stronę internetową swojej firmy w wyszukiwarce Google. Jeśli konkurencja w naszej branży jest dość spora, to najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie znalezienie rzetelnej agencji SEO do wykonania tego zadania, natomiast jest wiele mniej popularnych branż, w których taka współpraca nie będzie konieczna, a wydatki związane z pozycjonowaniem strony, będą znacząco niższe.

Oczywiście prawie żadna agencja SEO nie odmówi nam współpracy, bo to przecież są dla niej realne pieniądze do zarobienia. Większość firm pozycjonerskich postara się również o to, abyśmy podpisali umowę na 6, 12, a czasami nawet 24 miesiące. Jest to całkowicie zrozumiałe zabezpieczenie, jeśli mówimy o dość konkurencyjnych frazach kluczowych, natomiast inaczej sprawa przedstawia się w przypadku prostych lub średnio trudnych słów, które jesteśmy w stanie osiągnąć za 1/100 podanej przez agencje SEO kwoty, czasami nawet jednorazowo ( bardzo proste wyrażenia kluczowe + niewielka miejscowość ) bez konieczności stałej współpracy. Jest to niesamowite ograniczenie wydatków, związanych z pozycjonowaniem i SEO naszej strony firmowej.

Jak prawie za darmo wypozycjonować stronę w Google?

Istnieje bardzo wiele czynników, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na pozycje naszej strony w wyszukiwarce. Możemy jednak wyróżnić te dwa najbardziej kluczowe, jakimi są:

  • optymalizacja strony pod kątem SEO;
  • linki wskazujące do naszej strony WWW.

Optymalizacja SEO

W internecie znajdziesz mnóstwo darmowych poradników, na temat tego jak wykonać optymalizacje strony pod kątem SEO. Nie będę więc zbytnio się rozpisywał, a jedynie podam Ci te najważniejsze elementy Twojej witryny, o które warto zadbać. Pierwszym z nich, są tzw. Meta Tagi.

Wyróżniamy tag tytułowy, opisowy i tag słów kluczowych. Na pewno warto uzupełnić dwa pierwsze tagi na stronie głównej i wszystkich podstronach serwisu, natomiast tag słów kluczowych możemy sobie odpuścić, ponieważ nie ma on moim zdaniem żadnego wpływu na pozycjonowanie strony. Kolejnym ważnym elementem każdego serwisu internetowego, są nagłówki „Hx”.

Musisz po prostu wiedzieć, że warto stosować różnego rodzaju nagłówki na swojej stronie o różnej wielkości. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać z używaniem w ich treści słów kluczowych. Wszystko z rozsądkiem i z myślą o dobru użytkownika na pierwszym miejscu. Warto również uzupełnić tzw. alternatywne podpisy obrazków, jeśli takie posiadasz na swojej stronie internetowej:

alt=”to jest alternatywny podpis obrazka” />

Linki wskazujące do naszej strony WWW

Jeśli w Twojej miejscowości konkurencja praktycznie nie istnieje, to prawdopodobnie wystarczy sama optymalizacja strony, aby osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Natomiast w każdym innym przypadku ( powiedzmy jakieś 95% ), będziesz potrzebować dodatkowo linków wskazujących do Twojej strony.

Jest wiele sposobów na to, aby zdobyć darmowe ( lub prawie darmowe ) linki SEO. Możemy dodawać stronę do katalogów firm, serwisów ogłoszeniowych, zakładać profile na różnych portalach społecznościowych z naszym odnośnikiem, a także pisać ciekawe artykuły gościnne z linkiem w treści na zaprzyjaźnionych stronach.

Czasami wystarczy kilka linków z wizytówek typu NAP i dodatkowo kilkanaście wpisów w lokalnych serwisach ogłoszeniowych, aby strona znalazła się wysoko w wyszukiwarce Google na mniej konkurencyjne frazy kluczowe. Na prawdę nie ma potrzeby wydawać tysięcy złotych na abonament SEO, jeśli ten sam efekt możemy uzyskać za znacznie mniejszą kwotę.

Zanim więc zdecydujemy się otworzyć nasz portfel w celu opłacenia faktury za pozycjonowanie, zastanówmy się przez chwilę czy takiego samego efektu nie będziemy w stanie uzyskać samodzielnie, poświęcając 1h-30min dziennie lub mniej…

Oczywiście nie chodzi o to, że wszystkie agencje SEO są złe i oszukują swoich klientów. Istnieje na rynku bardzo dużo firm, które świadczą swoje usługi rzetelnie i profesjonalnie. Czasami jednak chęć zysku jest większa, dlatego nie zawsze wszyscy informują swoich klientów o tym, iż w ich branży jest tak mała konkurencja, że sami mogliby wypozycjonować swoją stronę w 2 tygodnie dodając ją jedynie do katalogów NAP ( w większości bezpłatnie ). Lepiej podpisać umowę na 12 miesięcy i czerpać stały zysk przez nieświadomość klienta.

Na koniec mała rada dla Ciebie. Zanim zlecisz pozycjonowanie strony, zleć najpierw profesjonalny audyt linków swojej konkurencji. Jeśli okaże się, że jesteś w stanie znaleźć się w TOP10 po dodaniu jej do niewielkiej ilości serwisów, to warto rozważyć samodzielne pozycjonowanie.

Jarosław Kozak
Artykuł został przygotowany przez Sklep SEO seorelations.pl/sklepik-seo/
Podziel się