Wydawałoby się, że jest to pytanie retoryczne, jednak znawcy marketingu i branży reklamowej doskonale wiedzą, że do spełnienia konkretnych celów trzeba wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników niż tylko zasięg reklamy. Roznoszenie ulotek wbrew pozorom może okazać się niezwykle skuteczne, wystarczy odpowiednio dobrać założenia naszej kampanii do tej metody. Przekonajmy się, czy rzeczywiście ma szanse w porównaniu z ogromnymi kampaniami w telewizji i radiu.

W jakich działaniach warto zastosować roznoszenie ulotek?

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że wymienione sposoby są nastawione na zupełnie inne formy promocji i zarówno jeden, jak i drugi z nich stosowany jest, aby osiągnąć znacznie odmienne cele. Na przykład reklama telewizyjna skierowana jest do odbiorców masowych, czyli jej celem jest dotarcie do jak największej ilości osób, pod kątem wywołania zainteresowania lub prezentacji oferowanego dobra, lub usługi.

Takie działania przynoszą największe zainteresowanie wśród nowych ofert marek już znanych – najlepszym przykładem jest branża gastronomiczna, gdzie aktualni liderzy co jakiś czas prezentują nową ofertę i utrzymują zainteresowanie wśród swoich klientów. Wystarczy wymienić spoty Coca-Coli, Laysów, czy popularnej w naszym kraju Biedronki, czy Lidla.

 

Zobacz stronę roznoszenie ulotek Bielsko- Biała.

Jeżeli natomiast chodzi o roznoszenie ulotek, jest to najlepszy sposób na promocję nowego biznesu, jednak tylko w ujęciu lokalnym. Dystrybucja informacji o usłudze lub produkcie, którego osoba biorąca ulotkę nigdy nie będzie miała okazji wypróbować jest absolutnie bezsensowne i nie przyniesie żadnych korzyści.

Dlatego warto podczas takich działań skupić się konkretnym obszarze, mieście lub nawet województwie i konsekwentnie prowadzić dystrybucję. W długotrwałej perspektywie zwiększamy świadomość istnienia reklamowanej marki w społeczeństwie, tym samym zachęcając ich do jej wypróbowania i wyrobienia sobie o niej opinii. Jeżeli odbiorcy są wystawieni przez długi czas na działanie ulotek, to dochodzą do wniosku, że dana firma radzi sobie na rynku i jednocześnie wydaje się godna zaufania. Jest to bardzo prosty, choć nieco czasochłonny mechanizm, jednak na niewielkim terenie daje bardzo dobre efekty.

Warto pamiętać oczywiście o dobrym zaplanowaniu warstwy estetycznej ulotki, jednak z pewnością żadna agencja reklamowa, czy drukarnia nie będą miały problemów z przygotowaniem odpowiedniego projektu dla konkretnej kampanii.

Podziel się