Czy wiecie jak ważne jest szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia zwłaszcza w kontekście marketingu w Social Media? Bardzo! Zwłaszcza, gdy można wykorzystać bycie na czasie do stworzenia ciekawej kreacji reklamowej lub do rozpoczęcia interakcji z użytkownikami. Przekonajmy się, że marketing czasu rzeczywistego może przynieść realny zysk!

Czym jest Real Time Marketing?

Real Time Marketing stanowi działania, które są szybką i odpowiednią reakcją na aktualne wydarzenia – w tym wykorzystywanie kontekstów, takich jak premiery filmów czy popularnych w danej chwili piosenek. Promocja odbywa się w nawiązaniu do nich. Najważniejszy jest jednak zabawny lub pomysłowy przekaz. To właśnie on skłania użytkowników do interakcji lub przyciąga ich zainteresowanie do oferty danej firmy.

Jak to działa?

Jeśli chcemy rozpocząć działania Real Time Marketingu, musimy zacząć zwracać uwagę na kilka bardzo istotnych kwestii, bez których nasze próby po prostu nie będą efektywne.

Przede wszystkim należy przeanalizować tożsamość marki oraz cele firmy. Pomoże to w wyborze właściwego sposobu komunikacji w zakresie Real Time Marketingu. Niezbędna okaże się również ściągła obserwacja mediów, a także środowiska, więc głównie branży. Dzięki temu łatwo wybrać wydarzenia, które można skomentować. Oczywiście nasza odpowiedź musi być jednak osadzona w odpowiednim kontekście oraz miejscu. Oznacza to wybór właściwych kanałów Social Media – Facebooka, Instagrama, Twittera czy innych, nie koniecznie tych, dostępnych online.

Najtrudniejsza może okazać się szybka reakcja na bieżące wydarzenia. Jednak dzięki stałemu monitorowaniu mediów powinno udać się rozpocząć dyskusję lub wejść w interakcję we właściwym dla nas momencie. Zadbajmy też o umiejętność sprawnego posługiwania się narzędziami, które przydadzą się nam w kontekście działań Real Time Marketingowych – na przykład obsługa programu graficznego Canva czy Google Trends.

Jak to zrobić?

Co zrobić, aby mieć pewność, że odpowiemy jako pierwsi na ważne wydarzenie, związane z nasza branżą? Proponujemy skontaktować się ze specjalistami z Alte Media https://www.altemedia.pl/media-spolecznosciowe , którzy mają doświadczenie w zakresie marketingu czasu rzeczywistego. Zagwarantują Wam, iż klienci poczują się nie tylko ważni, ale zyskają przekonanie o tym, że reagujecie na ich bieżące potrzeby!

Podziel się