Narzędzia public relations wykorzystuje się przede wszystkim w budowaniu wizerunku marki na rynku. Posługują się nimi obecnie zarówno specjaliści od komunikacji, jak i marketingu, public relations czy pozycjonowania stron. Zdają sobie bowiem sprawę z tego, że w dzisiejszym świecie – a także w dzisiejszym marketingu – najważniejsze są działania zintegrowane, które połączą wszystkie dziedziny związane ze sprzedażą i wzrostem zasięgu marek.

Jakie narzędzia PR wykorzystują specjaliści od public relations?

Różne techniki i narzędzia z zakresu public relations stosują pracownicy agencji PR, np. specjaliści z E.C.H.O Communications. Wybraliśmy kilka najistotniejszych narzędzi, które po zastosowaniu uznajemy za najbardziej przydatne. Sprawdź, czy pomogą one również Tobie w budowaniu wizerunku marki, tworzeniu contentu na stronę internetową czy kreowaniu profilu na jednym z licznych portali społecznościowych!

Trello – zorganizuj wszystko

Trello to darmowa aplikacja przeznaczona do planowania. Jeżeli naszym problemem jest odkładanie wszystkich zadań na później, brak motywacji i problemy ze skupieniem, Trello pomoże nam przezwyciężyć niezorganizowanie i wreszcie zabrać się do konstruktywnej pracy. W aplikacji tej możemy umieszczać zadania na tablicach, tworzyć karty z projektami i listami, dodawać dowolne załączniki, a także delegować zadania oraz sprawdzać, czy zostały wykonane. Przypisywanie kolorów oraz znaczników dodatkowo ułatwia i uprzyjemnia pracę.

Planer słów kluczowych Google AdWords – kampania dobrze zaplanowana

Absolutny must-know dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych. Planer Google AdWords pomaga użytkownikowi wyszukać i wybrać właściwe słowa kluczowe do naszej kampanii w sieci wyszukiwania. Pozwala on też prognozować ich skuteczność, planować stawki budżetu kampanii oraz przeglądać statystyki wyszukań przekierowujących użytkowników na naszą stronę.

Darmowe stocki – zdjęcia na żądanie

Darmowe stocki ze zdjęciami lub grafikami to przyjaciele każdego, kto tworzy treści z przeznaczeniem do publikacji. Nie zawsze dysponujemy własnymi zdjęciami, a jeśli czas nas goni, najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie właśnie po zdjęcia z darmowych stocków. Niezależnie od tego, czy będziemy używać zdjęć w social media, komunikacji wewnętrznej w firmie, komunikacji marketingowej czy custom publishing, musimy pamiętać, aby wykorzystywać zdjęcia tylko zgodnie z przypisaną im licencją!

Canva – piękne grafiki jednym kliknięciem

Ten program to spełnienie marzeń wszystkich tych, którzy nie projektują grafiki profesjonalnie, ale lubią ładne i estetyczne treści. To darmowe narzędzie dostępne online stanowi nieocenioną pomoc przy tworzeniu grafik na portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Instagram i inne. Prócz tego jest kopalnią darmowych grafik, ikon i fontów – w sam raz do tworzenia grafik zdobiących wpisy w social media!

TimeLine Cover Banner – ciekawostka w social media

Pozostając w temacie social media, warto wspomnieć o narzędziu, które ułatwia nam dopasowanie zdjęcia profilowego do zdjęcia w tle poprzez ich połączenie. Dzięki odpowiedniemu połączeniu grafik fanpage wygląda profesjonalnie, interesująco i bardzo nowocześnie. A w social media przecież o to chodzi – jeżeli chcemy przyciągnąć klienta, nasz fanpage nie może wyglądać na niechlujny czy zaprojektowany przez kogoś o zmyśle estetycznym kilkulatka.

Publikacja: insane.agency

Podziel się