Nieważne, jak wąski jest zakres Twojej oferty, Twoi klienci zawsze będą zróżnicowani pod względem zainteresowań lub oczekiwań. Dlatego właśnie do każdej z grup docelowych trzeba dostosować kampanię reklamową w taki sposób, by dostarczyć klientom tego, czego naprawdę potrzebują. Marketing automation to narzędzie, które pozwoli Ci wysyłać lepiej dopasowane oferty, a jednocześnie oszczędzi Twój czas.

Czym jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) to realizowanie kampanii marketingowych z zastosowaniem specjalnego oprogramowania. Jak to działa? Ustalamy w systemie tzw. reguły automatyzacji, czyli wyznaczamy działania, jakie ma podjąć program, jeśli klient spełni określone warunki. System otrzymując daną informację o kliencie, automatycznie będzie wysyłał odpowiednią wiadomość lub dostosowywał banery na stronie internetowej. Zalety automatyzacji marketingu

Automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności naszych działań sprzedażowych. Monitorowanie zachowań potencjalnych klientów za pomocą plików cookies pozwala nam na pełne dopasowanie oferty do ich potrzeb. To oznacza koniec ery wysyłania masowych maili, przyszedł czas na indywidualne podejście do klienta i podawanie mu jedynie takich treści, jakich może od nas oczekiwać.Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów. Marketing automation może mieć zastosowanie nie tylko w mailingu, ale też na stronach internetowych, w social mediach, a nawet w aplikacjach mobilnych, w których można informować użytkownika o interesujących go wydarzeniach za pomocą powiadomień push.

Idealna personalizacja oferty

Ciekawym zabiegiem jest na przykład tzw. scoring. System przydziela każdemu użytkownikowi odpowiednią ilość punktów za poszczególne działania, które wcześniej dokładnie określisz. Może to być polubienie profilu Twojej marki na Facebooku albo kliknięcie w reklamę w mailu. Program mierzy w ten sposób stopień zaangażowania klienta i dostosowuje do niego rodzaj oferty.

Odbiorców możemy podzielić też na grupy, których członkowie mają podobne zainteresowania lub takie same cechy demograficzne, jak płeć czy wiek. Aby dokonać takiej segmentacji, przyznajemy każdemu użytkownikowi tzw. tagi. System personalizuje ofertę i informacja o odpowiednim produkcie trafia do konkretnego adresata.

Innym sposobem na wykorzystanie marketing automation jest dopasowanie treści na stronie www do konkretnego klienta. Dynamiczna strona internetowa pokazuje klientowi tylko takie oferty, jakimi mógłby być zainteresowany. Możemy na przykład sprawić, że na stronie głównej wyświetlają mu się produkty podobne do tych, które już kiedyś kupił lub oglądał.

Przyszłość e-marketingu?

Marketing automation to dziedzina, która wciąż się rozwija. Jest jednak niesamowicie obiecująca i bardzo możliwe, że już niedługo wszystkie podmioty, które działają w sprzedaży internetowej, będą stosować to fantastyczne narzędzie.

Podziel się