Google AdWords jest popularnym sposobem reklamowania firmy w internecie. Czytając opinię o tej formie reklamy możemy poznać za równo historie o tym jak firmy zarabiają dzięki Google AdWords jak też historie o nieskutecznych kampaniach i straconych pieniądzach.

Być może wydaje Ci się, że Google AdWords może być fajnym sposobem zdobywania klientów ale słyszałeś, że nie zawsze działa? Zastanawiasz się czy warto inwestować w Google AdWords? Postaram się wyjaśnić Ci od czego zależy to czy Google AdWords jest skuteczne. A także na co zwrócić uwagę przy konfiguracji kampanii lub wyborze specjalisty? Zrozumiesz też dlaczego Google AdWords raz działa, a raz nie.

Czy Google AdWords jest skuteczne?

Skuteczność Google AdWords zależy od 2 elementów:

1.Pierwszym z nich jest konfiguracja kampanii. Chodzi za równo o sam pomysł jak też o poprawne jego wdrożenie. Już w tym momencie warto wspomnieć, że jeśli mamy w planach samodzielne zrobienie szybkiej kampanii bez poświęcenia dłuższego czasu na kurs AdWords to jesteśmy skazani na porażkę.

Można robić AdWords samodzielnie. Google udostępnia wiele darmowych kursów AdWords i jeśli poświęcimy na to odpowiednią ilość czasu to możemy się wszystkiego nauczyć. Jednak jeśli tego czasu nie mamy to zdecydowanie warto już na tym etapie pomyśleć o zleceniu kampanii specjaliście AdWords. Przy czym pamiętajmy, że specjalista, specjaliście nie równy dlatego musimy poszukać kogoś, kto jest w tym na prawdę dobry.

2.Drugim elementem, który determinuje sukces kampanii jest nasz biznes. Kampania AdWords będzie skuteczna tylko jeśli sam pomysł na biznes będzie trafiony. Nasza oferta musi być atrakcyjna za równo od strony produktu czy usługi jak i ceny. Dodatkowo nie możemy zapomnieć o atrakcyjnej prezentacji produktu na stronie czy sklepie internetowym.

AdWords to nie jest forma reklamy, która sprzeda wszystko. Ludzie szukając w Google najczęściej mają do wyboru wiele firm i porównują ich oferty. Jeśli nasza oferta niczym się nie wyróżnia lub nie jest atrakcyjna to nie spodziewajmy się dużego sukcesu.

Podsumowując: reklama AdWords będzie skuteczna jeśli mamy atrakcyjną ofertę i dobrze zaplanujemy i skonfigurujemy samą kampanię. Zakładam, że masz swój biznes, który działa lub chciałbyś sprawdzić czy zadziała (do czego AdWords również się doskonale nadaje).

Na co warto zwrócić uwagę w takiej sytuacji? Na co patrzeć przy planowaniu kampanii i konfiguracji reklam w Google? O co spytać specjalistę, któremu chcemy zlecić kampanię?

Na co zwrócić uwagę aby zwiększyć szanse na sukces?

Podstawą skutecznych reklam AdWords jest odpowiednie kierowanie reklam. Na początek najlepsza będzie wyszukiwarka Google – czyli trafiamy do ludzi, którzy wpisują konkretne słowa w Google i szukają tego co oferujemy. Skuteczność tej formy reklamy polega na tym, że wyświetlamy się wtedy, gdy ktoś już jest zdecydowany na zakup produktu.

Aby tak się stało musimy dobrze dobrać słowa kluczowe, które będą odzwierciedlać to co sprzedajemy. Im bardziej szczegółowe słowa tym większa szansa na zakup. Jeśli będą zbyt ogólne to jest spore ryzyko, że trafimy do osób, które dopiero orientują się w temacie i nie są jeszcze gotowe aby wydać pieniądze.

Jest to najważniejszy element, który decyduje o skuteczności reklamy. Najwięcej nieskutecznych kampanii, które widziałem popełniały ten właśnie błąd. Kierowanie reklam bez pomysłu na ogólne słowa kluczowe to jest najważniejszy element, którego musisz się wystrzegać jak ognia.

Innymi elementami o które warto zadbać to na pewno trafne i atrakcyjne teksty reklamowe. Pamiętajmy, że zależy nam na tym aby na stronę trafiły osoby, które chcą kupić produkt, który posiadamy. Dlatego warto dokładnie przekazać w reklamie co oferujemy. Musimy też zadbać o dobre dobranie stawek.

Na początek najlepiej sprawdza się strategia automatycznego dostosowania stawek tzw. maksymalizacja kliknięć. Nie zapomnijmy też o mierzeniu wyników. Konfiguracja Google Analytics i mierzenie konwersji to „must have” każdej kampanii.

Jeśli zadbasz o te elementy to na pewno znacznie zwiększysz szansę aby zwiększyć sprzedaż dzięki inwestycji w reklamy AdWords. Jeśli natomiast postanowisz zlecić przygotowanie reklam AdWords specjaliście to sprawdź usługi SMART SEO – specjalistów oferujących obsługę AdWords Kraków.

Podziel się