Branża e-commerce rządzi się swoimi prawami. Otwarcie sklepu internetowego to początek walki o pozycję w wyszukiwarce Google i tym samym klienta. Poznaj kilka darmowych narzędzi, dzięki którym usprawnisz działanie swojego biznesu.

 

Między pozycją w Google a zainteresowaniem daną markę istnieje zależność. Im wyżej sklep internetowy pojawi się w wyszukiwarce, tym większa szansa, że zostanie odwiedzony przez potencjalnych klientów. To, czy poszczególni użytkownicy zdecydują się kliknąć „kup”, zależy od wielu czynników. Jeżeli nie wystarczająco dużo pieniędzy na zlecenie działań marketingowej wyspecjalizowanej firmie, wcale nie jesteś na straconej pozycji – możesz skorzystać z darmowych narzędzi, za pomocą których będziesz miał wszystko pod kontrolą.

Po pierwsze: zorganizuj pracę

Zanim w sklepie stacjonarnym pojawią się pierwsze produkty, konieczne jest znalezienie hurtowni, wstawienie regałów, rozlokowanie produktów… Planowanie jest niezbędne również przy tworzeniu sklepu internetowego. W tym pomocne są aplikacje pozwalające przydzielić zadania konkretnym osobom lub zarządzać czasem.

Z którymi narzędziami koniecznie powinieneś się zaznajomić? Dzięki Trello przypiszesz osobom zaangażowanym w projekt zadania. Bezpłatny kalendarz udostępnia m.in. Google. Jeżeli potrzebujesz przestrzeni, w której będziesz przechowywał niezbędne pliki czy zdjęcia, wykorzystaj choćby Dropboxa. Notowanie szybkich notatek? Wypróbuj One Note firmy Microsoft.

Po drugie: stwórz stronę internetową

Gdy zorganizujesz pracę, przygotujesz plan działania i zgromadzisz wszelkie niezbędne materiały, to czas zabrać się za  stworzenie strony internetowej. Dziś otworzenie sklepu czy postawienie bloga nie jest równoznaczne z koniecznością opanowania działu pod tytułem „programowanie”. W sieci jest dostępnych wiele bezpłatnych narzędzi, za pomocą których stworzysz idealną stronę lub sklep.

Jeżeli chcesz stworzyć prostą stronę internetową to warto zapoznać się z aplikacjami, które znacznie ułatwią to zadanie. Większość z nich jest bardzo łatwa i intuicyjna w obsłudze. Można również zdecydować się na zakup gotowego szablonu. Poszukiwania warto rozpocząć od ThemeForest. Większy projekt? Sięgnij po Adobe Dreamweaver. Ponieważ zdjęcia w sklepie internetowym muszą zastąpić fizyczny kontakt z produktami, pamiętaj o ich obróbce. W tym celu idealnie sprawdzi się Photoshop – radzi Gabriela Pyjas, Content Manager portalu praca-katowice.info. 

Po trzecie: monitoruj postępy

Skończenie strony i oczekiwanie na klientów to nie czas, gdy można osiąść na laurach, bo – jak wiadomo – konkurencja nie śpi. Sięgnij zatem po narzędzia, które pozwolą ci efektywniej zarządzać treścią publikowaną w mediach społecznościowych (np. Buffer, Hootsuite). Nieustannie monitoruj i dobieraj najlepsze słowa kluczowe (dzięki np. Ubersuggest), sprawdź również jak twoją stronę widzą wyszukiwarki (Browseo).

Pracując na swój sukces zainteresuj się narzędziami, dzięki którym sprawdzisz, dzięki jakim słowom użytkownicy trafiają na twoją stronę (np. Alexa Toolbar). W ten sposób dowiesz się, jakie frazy powinieneś używać, tworząc kolejne teksty czy opisy produktów. Narzędzie do słów kluczowych. Zapoznaj się także z darmowym e-bookiem: Narzędzie Content Marketingu

Testuj aplikacje i oceniaj je, aby rozwijać swój biznes. Dzięki szerokiej palecie darmowych narzędzi, możesz zbudować firmę na solidnych fundamentach. Pamiętaj przy tym, że bezpłatnych programów i aplikacji wciąż przybywa. Jeżeli chcesz być na bieżąco, przyda się cykliczne przeglądanie portali internetowych, na których są zamieszczane informacje o nowościach.

Podziel się