Zapewne nazwa AdWords trafiła do uszu większości. Jednak większość nie zdaje sobie sprawy, co ona tak naprawdę oznacza i czym owe AdWords jest.

Jak to działa?

Mianowicie jest to system reklamowy Google, który pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, a także na stronach kooperujących w ramach programu Google AdSense. System AdWords oraz AdSense stanowi naprawdę poważny element internetowych reklam.

Działanie AdWords najlepiej jest wyjaśnić na konkretnym przykładzie. Załóżmy, iż w wyszukiwarkę wpisuje się następującą frazę: „laptop”. Klikamy Enter i wówczas wyświetla się nam dziesięć wyników wyszukiwania z różnych stron, jak i również reklamy nad oraz pod tymi wynikami zawierającymi wpisaną frazę.

Przy każdej reklamie wyświetla się żółty box z napisem „Reklama”. Dzięki temu strony nieznajdujące się wysoko w wynikach wyszukiwania mogą znaleźć się na pierwszej stronie na dane słowo lub frazę kluczową. Ponadto AdWords wyświetla reklamy danego usługodawcy także na innych platformach – na przykład wymienione wyżej Google AdSense.

Obecnie Google AdWords to obecnie około dwudziestu pięciu procent wszystkich reklam w internecie. Jednoznacznie oznacza to, iż jest to niebywale potężne narzędzie, które pozwala na prowadzenie efektywnych działań marketingowych.

Korzyści z korzystania z AdWords

Reklama jest wyświetlana w konkretnej grupie odbiorców, po wywołaniu przez nich określonych słów bądź fraz wpisanych w pole wyszukiwania. Takowa reklama najczęściej jest umieszczana z boku wyników podstawowych – przy dużej klikalności także u góry, nad zwykłymi wynikami wyszukiwania.

Niepodważalnym plusem AdWords jest to, iż sto procent budżetu, który firma przeznacza na tego rodzaju reklamę przekłada się na zdobycie odwiedzających stronę firmy. To rozwiązanie daje możliwość ustalenia maksymalnych dziennych wydatków przekazanych na daną kampanię. Zaletą wówczas jest szansa świadomego planowania kosztów.

AdWords pozwala na lokalne, a nawet globalne reklamowanie swej strony oraz firmy. Linki sponsorowane, jakie wykupuje się w sieci są zawsze dostosowane do zasięgu w jakim chce się być obecnym oraz do możliwości, którymi się dysponuje. Nie trzeba płacić za reklamy na cały kraj, podczas kiedy firma działa wyłącznie na terenie jednego miasta, co daje możliwość uzyskania najlepszych możliwych efektów przy dość niskim nakładzie kosztów.

Reklamy z Google AdWords trafiają zawsze do grupy docelowej – pojawiają się po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniego słowa bądź frazy kluczowej. Zapewnia to przekonanie o trafieniu do określonego celu. Przypadkowość tutaj nie wchodzi w grę, każdy zabieg jest nastawiony na docieranie do danych grup.

Owe rozwiązanie cechuje się szeroką gamą rozwiązań. Mianowicie AdWords oferuje wiele sposobów reklamowania produktów oraz usług. Istnieje także możliwość rozliczania się za kliknięcia – powoduje to, iż fundusze są jeszcze lepiej wykorzystywane. Za pomocą odpowiednich słów kluczowych bądź też na podstawie określenia stron internetowych, gdzie pojawia się kreacja reklamowa w sieci AdSense, można dokonać wyboru miejsca, w którym chce się reklamować.

Reklamodawca ma pełną kontrolę nad całym procesem. W razie niepowodzeń ma on możliwość modyfikowania reklam, ażeby lepiej dostosować je i uzyskać efektywniejsze skutki. Co najważniejsze, może on samodzielnie wybrać, gdzie pojawić ma się jego reklama.

Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii w AdWords

Pierwszym krokiem jest zapoznanie się z firmą oraz jej ofertą. Następnie analizuje się istniejącą konkurencję, a także zbiera się dane niezbędne do przygotowania kampanii AdWords. Dopiero po zrealizowaniu tych poszczególnych etapów można przejść do następnego, czyli planowania struktury kampanii oraz do nadania jej należytego zarysu.

Wraz z reklamodawcą ustala się najbardziej odpowiedni budżet przeznaczony na tę kampanię. Następnie tworzy się kampanię z pełną zgodnością z zaakceptowanym planem. Tworzy się teksty reklam, grupy reklamowe, dobiera się optymalne słowa. Po tymże etapie można już startować na żywo z kampanią AdWords. Nieustannie należy monitorować i optymalizować kampanię reklamową. Najważniejsze jest osiągniecie założonych wcześniej celów.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Onlinegroup świadczącą usługi z zakresu reklamy Adwords.

Podziel się